Firma Ball Packaging Europe zaprezentowała swoją innowacyjną ofertę na odbywających się w Norymberdze targach BrayBeviale (11-13 listopada).
Jednym z pokazanych produktów była puszka Fluorescent Plus. Zastosowano w niej fluorescencyjne odcienie farb, dotychczas niedostępne w produkcji opakowań. Rozwiązanie opracowane zostało w celu wyróżnienia marki i przyciągnięcia uwagi mijających półki konsumentów.
Kolejnym rozwiązaniem przyciągającym uwagę klientów było wieczko Spin Clip. Umożliwia ono wielokrotne zamykanie i otwieranie opakowania, co pozwala zabezpieczyć napój zarówno przed rozlaniem, jak też przed czynnikami zewnętrznymi, jak np. powietrze, pyły czy insekty. Dzięki temu napój pozostaje przydatny do spożycia przez długi czas po pierwszym otwarciu. Spin Clip będzie szczególnie polecany dla osób spożywających napój w ruchu, na świeżym powietrzu czy też pragnących przesunąć część konsumpcji na późniejszy termin.
Z kolei Magiczna Słomka (Magic Straw) to pomysłowe rozwiązanie polegające na umieszczeniu w opakowaniu słomki wysuwającej się samoczynnie po otwarciu puszki. Poza wzbudzaniem ciekawości konsumentów Magiczna Słomka pełni również funkcje praktyczne – zapobiega rozlewaniu napoju w nieprzewidzianych sytuacjach, jak również zapewnia w pełni higieniczne warunki spożycia.
Oprócz nowości produktowych firma Ball zaprezentowała na targach długoterminową filozofię działania. Do roku 2020 Ball Corporation planuje aż o jedną czwartą zmniejszyć emisję CO2, towarzyszącą produkcji najpopularniejszych formatów puszek. Ten ambitny projekt realizowany w skali globalnej otrzymał nazwę "Cut/4 CArboN", a jego założenia ustalono w roku 2010. Ważnym czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia oddziaływania na środowisko (tzw. śladu węglowego) jest dalsza optymalizacja wagi puszki oraz wieczka. Nowa generacja opakowań oferowanych przez firmę Ball to ważny krok w tym kierunku.
Na podstawie informacji firmy Ball Packaging Europe