To wielki dzień dla B&R i nowy początek - firma przeszła rebranding! Odświeżenie marki ma wyrażać wyjątkową tożsamość B&R w rodzinie ABB. Nowa identyfikacja wizualna pokazuje, że B&R i ABB ściśle współpracują, razem się umacniają i rozwijają. Zmiany idą w parze z wykorzystaniem nowych narzędzi cyfrowych. Marka ma teraz nowoczesny, przejrzysty wygląd, który pasuje do B&R jako innowacyjnego eksperta w dziedzinie automatyzacji, ale pokazuje również, że B&R pozostaje B&R i z gotowością patrzy w przyszłość. Aby dowiedzieć się, co zmiany oznaczają dla klientów i partnerów firmy, spotkaliśmy się z kierownikiem ds. strategii marketingowej Marią Gravesen* i dyrektorem sprzedaży Lucą Galluzzi**.
B&R właśnie zaprezentowała odświeżony branding firmy. Dlaczego teraz?
Maria Gravesen: Odświeżanie marki to normalny, zdrowy proces, do którego większość firm wraca co kilka lat, a minęło trochę czasu, odkąd marka B&R przeszła jakiekolwiek poważne zmiany. Głównym jednak powodem, dla którego robimy to teraz, jest to, że mamy do opowiedzenia większą historię i potrzebujemy do tego odpowiednich narzędzi.
Co to za historia?
Luca Galluzzi: To ta, którą codziennie piszemy z naszymi klientami: ekscytująca przyszłość automatyzacji. Uwalniając potencjał cyfrowej transformacji otwieramy nowe możliwości dla konstruktorów maszyn na dostarczanie nowych wartości swoim klientom, a dla producentów na reagowanie wobec wymagań konsumentów.
Gravesen: Na rynkach naszych klientów zmiany paradygmatu, które kiedyś zdarzały się raz na pokolenie, następują teraz co kilka lat. Ich potrzeby szybko się zmieniają, dlatego chcemy zapewnić większą przejrzystość i szybszy dostęp. Większa koncentracja naszej identyfikacji wizualnej na cyfryzacji sprawia, że jesteśmy bardziej elastyczni i responsywni dla naszych klientów.
Niektórzy z naszych czytelników mogą pomyśleć: czy B&R nie powinno bardziej interesować się dostarczaniem produktów niż projektowaniem logo?
Galluzzi: W zupełności rozumiem to spojrzenie, ale mogę was zapewnić: traktujemy kwestie łańcucha dostaw bardzo poważnie i nadal robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować wpływ globalnego niedoboru komponentów na naszych klientów. I muszę powiedzieć: mimo całej tej frustracji inspirujące było obserwowanie, jak relacje z naszymi klientami umacniają się dzięki wspólnemu pokonywaniu tych wyzwań.
Gravesen: To prawda, jestem pewna, że bardziej zależy im na tym, co mówimy i robimy, niż na używanej przez nas czcionce. Ale równie ważne jak sam projekt jest to, co reprezentuje – co zyskują nasi klienci, mając po swojej stronie połączone siły B&R i ABB.
Czy rebranding firmy to kolejny sposób na powiedzenie, że B&R staje się ABB?
Gravesen: B&R jest częścią rodziny ABB już od pół dekady, więc naturalnie nasz styl komunikacji to odzwierciedla. Ale, jak widać w tym magazynie, pomarańczowy kolor i marka B&R, którą nasi klienci znają i którym ufają, nie zniknęły. Jednocześnie osiągnęliśmy wizualną harmonię pomiędzy B&R i ABB, która lepiej odzwierciedla naszą ofertę: najbardziej kompletne portfolio robotyki, automatyki i oprogramowania na świecie.
Galluzzi: Nowy design podkreśla zaangażowanie ABB w B&R i nasze wspólne wartości. Podobnie jak idea, że innowacja pochodzi ze współpracy – jest głęboko zakorzenione w naszym DNA jako firmy. Bliskość z naszymi klientami zawsze była naszą największą siłą i inspirowała nas do przekraczania granic w dążeniu do ich przewagi konkurencyjnej. Będąc częścią rodziny ABB nadal kierujemy się tymi samymi wartościami i jesteśmy w stanie stosować je na większą skalę niż kiedykolwiek.
Czyli B&R nie zmienia swojej filozofii?
Gravesen: Dokładnie. Ostatecznie mówimy o zmianach w typografii i grafice, a nie o wizji i wartościach. Siła ABB daje nam lepszą pozycję do robienia rzeczy, z których nasi klienci nas znają.
Galluzzi: B&R w przeciągu lat ciągle ewaluował, od startupu wynajmującego powierzchnię w lokalnym banku do ważnego gracza na arenie światowej. Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować tę ewolucję jako serce biznesu automatyki maszyn ABB – i cieszymy się, że możemy razem z naszymi klientami rozwijać się i wkraczać w świetlaną przyszłość.
Opracowano na podstawie informacji firmy B&R
*Maria Gravesen
współpracuje z B&R od 2017 roku. Kierowała działaniami marketingowymi B&R w Europie Północnej, zanim dołączyła do zespołu Corporate Marketing Communications w 2021 roku. Jako menedżer ds. strategii kierowała projektem nowej identyfikacji wizualnej.
**Luca Galluzzi
dołączył do B&R w 1988 roku jako jeden z pierwszych pracowników B&R we Włoszech. Zaczynał jako inżynier aplikacji, a następnie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego B&R Włochy i Europa Południowa, zanim w 2020 roku dołączył do zespołu kierowniczego jako CSO.