Opakowania antybakteryjne – czyli takie, których zadaniem jest spowolnienie rozwoju zarazków i bakterii w pakowanych produktach – stają się prawdziwym przebojem wśród konsumentów puszkowanej żywności, wynika z nowego badania firmy Canadean. Wskazuje on również, że ponad połowa Brytyjczyków bardziej obawia się obecności bakterii na opakowaniu niż tego, że jest ono zakurzone, zabrudzone, obite lub wyblakłe.
Konsumentów z Wysp Brytyjskich niepokoją warunki, w jakich odbywa się transport i przechowywanie produktów spożywczych. Co więcej, istnieje również coraz silniejsza obawa przed bakteriami i zarazkami występującymi na przedmiotach codziennego użytku oraz ich negatywnym wpływem na zdrowie. Zgodnie z raportem Canadean 55% Brytyjczyków przyznaje się do „niepokoju” lub „silnego niepokoju” przed zarazkami występującymi na wierzchu opakowania. Istnieje bezpośredni związek między wiekiem a poziomem strachu – osoby 18-24-letnie zwracają na to najmniejszą uwagę (49%), zaś 55-latkowie i starsi największą (63%); bakterii boi się też więcej mężczyzn (57%) niż kobiet (53%).
Konsumenci przywiązują większą wagę do możliwej obecności na opakowaniach bakterii niż brudu (42%) lub kurzu (32%); od bakterii mniej niepokoją ich nawet obite, zdeformowane puszki (46%) lub puszki z wypłowiałymi etykietami (48%)Jedynym powodem do większego zaniepokojenia są ślady wskazujące na możliwość, że ktoś wcześniej otwierał puszkę z żywnością (wyraża je 82% ankietowanych).
Zdaniem Michaela Hughesa, czołowego analityka w Canadean: „Rośnie świadomość konsumentów odnośnie dystrybucji i przechowywania produktów spożywczych oraz implikacji, jakie mają one na bezpieczeństwo i jakość żywności. W efekcie pojawia się wyraźne zapotrzebowanie na produkty, które są umieszczane w antybakteryjnych opakowaniach. Odnosi się to szczególnie mocno do artykułów nabywanych poza miejscem zamieszkania i od sprzedawców, których nie znają konsumenci.”
„Ponieważ to starsi klienci są najbardziej zaniepokojeni bakteriami – co zapewne wynika z ich większego strachu przed utratą odporności oraz zachowaniem zdrowia - zapotrzebowanie na antybakteryjne opakowania będzie rosnąć w miarę starzenia się społeczeństw” - podsumowuje Hughes.
Na podstawie informacji firmy Canadean opracował TK