Na przyszły rok Carrefour zaplanował usunięcie swojego logo z opakowań produktów marki własnej Carrefour Discount. Produkty te nadal będą dostępne w ofercie sieci, jednak zmieniony ma zostać ich wizerunek. Carrefour nie chce, aby nazwa sieci kojarzyła się z produktami najtańszej marki własnej, które, jak pokazują badania, często postrzegane są przez konsumentów jako mające gorszą jakość (niezależnie od tego, jaka ta jakość faktycznie jest).
Prezes grupy Carrefour Georges Plassat pod koniec sierpnia 2012 r. zaprezentował strategię rozwoju, zgodnie z którą produkty marki własnej Carrefour miały być wycofywane z portfolio. Cały czas na półkach sklepów francuskiej sieci miały natomiast pozostać odpowiedniki produktów najniższej ceny. Niskokosztowa marka Carrefour Discount została wprowadzona w 2009 r. przez poprzedniego prezesa grupy, Larsa Olofssona.
Carrefour w swoich sklepach w Polsce oferuje produkty marki własnej ze wszystkich segmentów cenowych. Asortyment wszystkich marek własnych dostępnych w sieci liczy ok. 4000 referencji we wszystkich kategoriach produktowych. Należą do nich m.in. produkty spożywcze, produkty świeże, warzywa, owoce, wędliny, drogeryjne, perfumeryjne, napoje i alkohole, produkty przemysłowe i gospodarstwa domowego, artykuły sportowe, zabawki, artykuły sezonowe, sprzęt RTV/AGD oraz tekstylia.
Jak wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez SW Research, marka Carrefour jest drugą najczęściej kupowaną marką własną w Polsce. Wybiera ją 61% konsumentów, podczas gdy większą popularnością cieszy się tylko marka własna Tesco (64%). Badanie zostało przeprowadzone w grudniu i styczniu br. metodą CAWI na próbie 1009 respondentów.
Źródło: Portal Spożywczy