CHANNEL21 stawia na opakowania firmy Thimm
31 May 2024 11:47

Firma Thimm opracowała bezpieczne i przyjazne dla środowiska opakowania e-commerce dla CHANNEL21, jednego z największych niemieckich kanałów telezakupowych. Nowe opakowania wysyłkowe zostały dostosowane do indywidualnych wymagań CHANNEL21 i wyróżniają się wyjątkowymi cechami w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i doświadczeń związanych z rozpakowywaniem.

CHANNEL21 sprzedaje pełną gamę produktów za pośrednictwem produkcji telezakupowych i social commerce, własnego sklepu internetowego oraz stale rozwijających się kanałów sprzedaży online, takich jak live shopping. Produkty z zakresu zdrowia i odżywiania, urody, mody i biżuterii oraz gospodarstwa domowego, kuchni i ogrodu są dostarczane do ponad sześciu milionów klientów za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej. W związku z tym firma telezakupowa postawiła jasne wymagania dotyczące nowych opakowań e-commerce: powinny charakteryzować się stałą jakością i stabilnością oraz zapewniać skuteczną ochronę przed nieuprawnionym dostępem podczas transportu. Wymogiem była również łatwa i szybka obsługa oraz zrównoważony design. Szczególną uwagę zwrócono również na pozytywne doświadczenia klientów związane z rozpakowywaniem.

Aby spełnić wszystkie wymagania, specjaliści z firmy Thimm opracowali innowacyjne opakowania wysyłkowe z tektury falistej, wyposażone w specjalne bezpieczne zamknięcie. Zamknięcie zapewnia szybkie i pewne zablokowanie poprzez włożenie zaczepu w odpowiednie wycięcie. Nie można go otworzyć bez zniszczenia, dzięki czemu próby nieuprawnionego dostępu stają się od razu widoczne. Aby jeszcze bardziej utrudnić dostęp osobom nieupoważnionym, opakowania zostały wyposażone w przedłużone klapy wewnętrzne. Na składarko-sklejarce w wykrawanych rotacyjnie kartonach umieszczane jest automatyczne dno. Taka konstrukcja pozwala na ich szybkie i łatwe poskładanie podczas ręcznego procesu pakowania, bez konieczności dodatkowego montażu lub używania taśmy klejącej. Wybór tektury typu fala T umożliwia – przy ułożeniu na płasko – oszczędność do 25% miejsca w procesie logistycznym i pakowania w porównaniu z wcześniej stosowaną falą B i przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2. Opakowania zostały wyprodukowane w dwóch rozmiarach, aby umożliwić szybkie i łatwe pakowanie różnorodnej oferty produktów CHANNEL21.

Aby ułatwić konsumentom otwieranie opakowań, zostały one wyposażone w wykrawaną perforację do rozrywania. W trosce o zrównoważone rozwiązania opakowaniowe zrezygnowano tutaj z dodatkowej nici z tworzywa sztucznego. Kolejną zaletą nakładających się klap wewnętrznych jest symulacja modnego białego nadruku wewnętrznego. Zapewnia to przyjemne wrażenia podczas rozpakowywania, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić na kosztach nadruku wewnętrznego i zmniejszyć ilość odpadów produkcyjnych. Oprócz spersonalizowanych wiadomości dla klientów, w procesie druku fleksograficznego drukowane są kody cyfrowe do dalszych interakcji oraz przesłania marki, aby wzbudzić pozytywne emocje podczas rozpakowywania. Produkowane przez Thimm rozwiązania opakowaniowe stanowią najprostszą i jednocześnie najbardziej innowacyjną odpowiedź na potrzeby CHANNEL21, zapewniając klientom interaktywne, bezpieczne i zrównoważone zakupy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Thimm