Koncern Coca-Cola przywraca do życia kampanię „Share a Coke”, która w chwili debiutu przed laty znacznie zwiększyła sprzedaż marki i do dziś jest prezentowana jako jeden z największych sukcesów spersonalizowanych opakowań.
Kampanię marketingową uruchomił oddział Coca Cola Australia w 2011 r., a w 2013 r. dotarła ona do Wielkiej Brytanii. Technologia druku HP Indigo odegrała główną rolę w sukcesie oryginalnej kampanii, z setkami milionów etykiet wyprodukowanych przez kilku użytkowników jej maszyn.
Kampania zmieniła butelki i puszki Coca Coli w spersonalizowane pamiątki, zastępując logotyp Coca-Coli popularnymi imionami zapisanymi kultowym krojem pisma i zachęcając konsumentów do łączenia się i tworzenia wspomnień z przyjaciółmi i bliskimi.
Coca-Cola ogłosiła, że „Share a Coke” powróci w 2025 r., „ponieważ pokolenie Z poszukuje autentycznych więzi w coraz bardziej cyfrowym świecie.” Producent napojów zapowiedział, że kampania zaoferuje „namacalny sposób celebrowania przyjaźni i połączeń międzykulturowych”.
Unikalna platforma personalizacji marki będzie oferować więcej nazw do wyboru. Tym razem, jeśli konsumenci nie znajdą swojego imienia w sklepie, będą mogli zeskanować kod QR na puszce, który przeniesie ich do cyfrowego centrum „Share a Coke”.
Aby uczcić wznowienie kultowej akcji, Coca-Cola stworzyła Share a Coke Memory Maker, cyfrowe narzędzie, które umożliwi użytkownikom tworzenie „zabawnych, unikalnych i spersonalizowanych filmów” przy użyciu ich własnych treści.
Islam ElDessouky, globalny wiceprezes i dyrektor kreatywny w Coca-Cola, powiedział: Kultowe „Share a Coke” powraca i jest doładowane na poziomie globalnym, celebrując czystą magię, która dzieje się, gdy ludzie się łączą. Nie chodzi tylko o polubienia i udostępnienia - mówimy o prawdziwych chwilach, w mocniejszym wymiarze. Przygotuj się na zupełnie nowy poziom dzielenia się świeżymi doświadczeniami i sposobami na wywołanie radości w Twojej grupie. Wprowadzamy nowe kanały i doświadczenia do tej kampanii, aby pomóc ludziom wzmocnić przyjaźnie poprzez codzienne chwile z życia wzięte.
Rob Yeomans, wiceprezes ds. rozwoju komercyjnego w Coca-Cola Europacific Partners GB, dodał: Nasza kultowa kampania „Share a Coke” wraca, by celebrować więzi i wspólne chwile. Tym razem przenosimy ją na wyższy poziom dzięki jeszcze bardziej spersonalizowanym doświadczeniom, dając konsumentom szansę na tworzenie i dzielenie się wspomnieniami z przyjaciółmi, rodziną, a nawet sprawianie przyjemności samemu sobie - szerząc radość i czyniąc codzienne chwile jeszcze bardziej wyjątkowymi. Ponieważ cola pozostaje największym segmentem napojów bezalkoholowych w brytyjskim handlu detalicznym, a prawie dwie trzecie jej wartości sprzedaży [według danych Nielsen i CGA] generowane jest przez portfolio Coca-Cola, nie ma lepszego czasu na świętowanie więzi, które nasze marki nadal inspirują.
Kampania „Share a Coke” będzie wprowadzana etapami, startując od globalnej kampanii teaserowej, która rozpoczęła się w zeszłym miesiącu z Coca-Colą Zero Sugar, z opakowaniami Coca-Cola Original Taste dostępnymi na półkach w Wielkiej Brytanii od 1 maja. Docelowo globalna kampania obejmie ponad 120 krajów.
Kampania została opracowana przez firmę WPP Open X kierowaną przez VML i wspieraną przez Ogilvy PR, EssenceMediacom i Subversive. HP potwierdziło swoje ponowne zaangażowanie w jej realizację, przy czym tym razem większość wykorzystywanych do zadruku maszyn to HP Indigo 6K.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek