W dniu dzisiejszym, 1 kwietnia 2022 r., 58-letni dr Ludwin Monz przejął funkcję prezesa zarządu firmy Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) z rąk Rainera Hundsdörfera (64 lata). Dotychczasowy prezes, który sprawował tę funkcję przez ostatnie 6 lat, zgodnie z wcześniejszą decyzją przechodzi na emeryturę.
Po ponad 10 latach spędzonych u steru firmy Carl Zeiss Meditec AG Ludwin Monz obejmuje obowiązki zarządcze Heidelberga z myślą o kontynuacji strategicznej reorganizacji tej firmy. W przyszłości zamierza nadal podążać utartą ścieżką, otwierając przedsiębiorstwo na nowe rynki: Naszym zadaniem jest wykorzystać nasz technologiczny potencjał do tworzenia nowego biznesu. W tym celu musimy w zrównoważony sposób zwiększać zyskowność i elastyczność oraz udostępniać naszą obecną wiedzę techniczną nowym rynkom w ukierunkowany sposób – wyjaśnia Monz. Branża druku oraz jej struktury zmieniają się w błyskawicznym tempie. Mimo to oczekiwania klientów wobec Heidelberga pozostają wysokie. Dlatego ważnym zadaniem jest nie spocząć na laurach w kwestii naszego dalszego rozwoju – podkreśla nowy prezes. Chcemy dostosować naszą strategię i pracę, aby utrzymać pozycję lidera na głównych rynkach, jeszcze ściślej dostosowując się do potrzeb klientów. Bo naszym głównym celem jest pozostawanie ich najlepszym partnerem.
Dr Ludwin Monz to ceniony lider niemieckiego przemysłu z doświadczeniem na rynkach kapitałowych. Może pochwalić się długą i pełną sukcesów karierą w przedsiębiorstwach technologicznych, w których pełnił m.in. funkcje szefa ds. rozwoju oraz kierował różnymi działami firmowymi.
Bardzo cieszy nas możliwość prezesury zarządu w doświadczone ręce Ludwina Monza – powiedział dr Martin Sonnenschein, prezes Rady Nadzorczej firmy Heidelberg. Z jego godną podziwu wiedzą w zakresie nowoczesnych technologii i innowacji będzie kontynuował drogę rozwoju i reorganizacji firmy. Chcielibyśmy podziękować Rainerowi Hundsdörferowi za jego wybitne osiągnięcia i najwyższy poziom poświęcenia, który wykazywał do ostatnich dni na swym stanowisku. Dzięki udanemu wdrożeniu e-mobilności jako nowego obszaru biznesowego miał kluczowy wpływ na zmiany, które zaszły w firmie.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg