DS Smith uruchamia Customer Innovation Hub
27 Oct 2021 11:38

Firma DS Smith, wiodący producent przyjaznych środowisku opakowań z tektury falistej, otworzyła swój pierwszy Customer Innovation Hub, miejsce do hybrydowej współpracy z klientami. Centrum z siedzibą w Lizbonie jest wyposażone tak, aby umożliwiać wspólne sesje projektowania dla klientów w formie spotkań fizycznych, online i hybrydowych.

Nowy hybrydowy Customer Innovation Hub, będący pionierską koncepcją w branży, umożliwia DS Smith osobisty kontakt z lokalnymi klientami oraz zdalny z przedstawicielami międzynarodowymi. To stworzenie „nowej jakości" współpracy, w której nowoczesne narzędzia i hybrydowe podejście łączą klientów i ekspertów w dziedzinie opakowań, aby efektywnie tworzyć przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe.

Centrum może pochwalić się najnowocześniejszą technologią audiowizualną, w tym kamerami PTZ (pan-zoom-tilt) do zaprezentowania doświadczeń z „unboxingu” przesyłek e-commerce, a także ścianą LED do sesji online oraz funkcjami rozszerzonej rzeczywistości (Virtual Reality).

Przejście na współpracę wirtualną zostało przyspieszone i spotęgowane pandemią koronawirusa. Dla DS Smith oznaczało to, że swoje podejście oparte na współpracy musi realizować zdalnie. Warsztaty Impact Centre, na których klienci odkrywają, co może osiągnąć właściwe opakowanie w całym cyklu dostaw, tradycyjnie odbywały się w specjalnych centrach z repliką sklepu, magazynu czy przestrzenią e-commerce. W pandemii uruchomione zostały wirtualne "wizyty 360°” umożliwiające podobne doświadczenia. Centra PackRight, które pełnią rolę ośrodków innowacji i kreatywności, również zaczęły współpracować on-line.

Nowatorskie miejsce - Customer Innovation Hub - łączy wirtualne elementy z rzeczywistymi warsztatami. Zapewnia to przestrzeń, w której eksperci i klienci mogą z łatwością współpracować i skrócić czas realizacji projektu.

Cyfryzacja znacznie przyspieszyła w czasie pandemii. Dała początek nowemu rodzajowi konsumentów, tzw. "Fusion shoppers", którzy chcą kupować w kanałach tradycyjnych i on-line otrzymując serwis i doświadczenia na tym samym poziomiekomentuje Marta Jędrzejczak, kierownik marketingu w DS Smith Polska. Trend ten dotyczy również świata biznesu, w którym firmy muszą dostosować się do tego nowego, hybrydowego sposoby pracy. W ten sposób odpowiadamy na potrzeby klientów biznesowych, by razem tworzyć produkty dla współczesnych konsumentów.

Po uruchomieniu centrum w Lizbonie firma planuje otworzyć Customer Innovation Hubs we wszystkich swoich regionach do końca 2023 roku. Rozszerzy to możliwości efektywnej współpracy z klientami, bez względu na to, czy mamy możliwość spotkać się osobiście, czy wirtualnie.

Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith