Specjalizująca się w produkcji opakowań firma Thimm zaprojektowała dla berlińskiej perfumerii internetowej flaconi stabilne, ekologiczne i przykuwające wzrok opakowanie wysyłkowe na różne produkty kosmetyczne. Całościowe rozwiązanie jest ambasadorem marki i zaskakuje odbiorcę emocjonalnym przeżyciem podczas rozpakowywania produktu.
flaconi należy do wiodących sklepów internetowych z kosmetykami w Niemczech i oferuje szeroką gamę perfum, produktów do pielęgnacji skóry i włosów, makijażu, kosmetyków naturalnych i akcesoriów. Sklep internetowy odkrył w firmie Thimm partnera, który zaprojektował wysokiej jakości opakowanie dla e-commerce ze zintegrowanym mocowaniem produktu z tektury falistej, odwołujące się do emocji klienta.
Opracowane przez Thimm opakowanie wysyłkowe to trzyczęściowe pudełko składające się z kartonu zewnętrznego, regulowanej przegródki i wkładki rastrowej. Karton zewnętrzny posiada brązową osłonę zewnętrzną i szlachetną białą powłokę wewnętrzną. Opakowanie jest zadrukowane wewnątrz i na zewnątrz. Zintegrowana regulowana przegródka z tektury falistej mocuje i chroni produkty beauty w opakowaniu podczas transportu. Aby opakowanie było bardziej przyjazne dla środowiska, Thimm zastąpił wcześniejsze mocowanie z folii bąbelkowej nową przegródką z tektury falistej. W ten sposób udało się zredukować udział materiałów opakowaniowych i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju.
Aby produkty w opakowaniu wysyłkowym były zabezpieczone nie tylko z boku, ale też od góry, zastosowano wkładkę rastrową o regulowanej wysokości, która uzupełnia mocowanie produktu. Gwarantuje to maksymalną ochronę podczas transportu. Wkładka rastrowa ma dodatkową zaletę: jest zadrukowana cyfrowo z możliwością dostosowania druku do sezonowych kampanii reklamowych lub promocji, a jako przyciągająca wzrok powierzchnia reklamowa może być wykorzystana do komunikowania klientom konkretnych treści. Ujawniają się tu zalety druku cyfrowego: ponieważ nie są potrzebne klisze drukarskie, można szybko reagować na krótkoterminowe zmiany, zmieniające się kampanie, partnerstwa reklamowe czy specjalne życzenia klienta. Po otwarciu opakowania flaconi rzuca się w oczy wkładka rastrowa jako powierzchnia reklamowa odwołująca się do emocji klienta.
Opracowano na podstawie informacji firmy Thimm