Ekoprzyjazne zakupy online nadal popularne
16 Dec 2020 11:59

Coroczne badanie trendów prowadzone przez Mondi – światowego lidera branży opakowaniowo-papierniczej – we współpracy z Karmasin Research & Identity wykazało, że w 2020 roku we wszystkich pięciu krajach nastąpił wzrost skali zakupów online. Podczas pandemii COVID-19 prawie połowa konsumentek i konsumentów (45%) zwiększyła skalę swoich zakupów w Internecie.

Globalna pandemia przyspieszyła wzrost zakupów przez internet – twierdzi Markus Gärtner, dyrektor generalny Mondi Corrugated Packaging. Od zeszłego roku wśród konsumentek i konsumentów nieprzerwanie utrzymuje się jednak tendencja do wyboru zrównoważonych opakowań, czyli takich, które optymalnie chronią zawartość, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz w prosty sposób usuwalne, zgodnie z wymogami sortowania odpadów. W badanych krajach opakowania z tektury falistej są zatem preferowanym wyborem – podkreśla Gärtner.

Zrównoważone opakowania górą

Przy zakupach online właściwe opakowania odgrywają niewątpliwie kluczową rolę, jeżeli wziąć pod uwagę, że zarówno w 2019, jak i 2020 roku dla ośmiu z dziesięciu konsumentów (80%) ważne było kryterium ekologicznej utylizacji opakowań, jak np. recykling lub powtórne wykorzystanie. Ponad połowa ankietowanych (57%) twierdziła ponadto, że byłaby gotowa wydać przy zakupach online aż do 2 euro więcej, jeżeli zamówione towary dostarczano by w opakowaniach spełniających trzy najważniejsze kryteria, a mianowicie: optymalną ochronę zawartości, prostotę obsługi i wykonanie z materiału przyjaznego dla środowiska.

Zakupy online elementem nowej codzienności

Ponieważ dziewięciu spośród dziesięciu ankietowanych (86%) twierdziło, że zamierza nadal kupować przez Internet, trend ten na pewno się utrzyma. Odnotowano przy tym interesujące zjawisko: zakupy online sprzyjają wyraźnie odkrywaniu nieznanych dotychczas marek, sklepów i stron internetowych, gdyż prawie połowa respondentów (49%) podała, że w trakcie pandemii dokonała zakupów online u nieznanych sobie dotychczas oferentów.

W zachowaniach kupujących nastąpiły trwałe zmiany. Handel detaliczny będzie zatem musiał dopasować się do potrzeb konsumentek i konsumentów, jeżeli chce w przyszłości nadal odnosić sukcesy. Optymistycznie nastraja też fakt, że mimo zmian w zwyczajach zakupowych, klientki i klienci pozostają wierni kryterium zgodności ze zrównoważonym rozwojem – komentuje kierująca badaniem Sophie Karmasin.

Źródło: Mondi