Irlandzka firma konsultingowa Research and Markets opublikowała niedawno kolejny raport zatytułowany „Światowy rynek druku elektrofotograficznego w branży opakowaniowej w latach 2015-19”. Według nowego raportu, w prognozowanym okresie co roku będzie on przyrastał średnio o 8,78%.
Rynek podzielono na trzy grupy według typu zastosowania, rodzaju użytkownika i geografii. Raport obejmuje obie Ameryki, Azjatyckie kraje Wybrzeża Pacyfiku, Bliski Wschód oraz Afrykę. Zawiera on również analizę rynku i perspektywy jego rozwoju w najbliższych latach. Raport dodatkowo przedstawia omówienie kluczowych dostawców na ten rynek.
Według raportu firmy mają trudności w utrzymaniu dotychczasowych klientów, pozyskaniu nowych i zdobyciu lojalności klientów. Zmusza to przedsiębiorstwa posiadające marki handlowe do zwiększania wydatków na działania marketingowe, a dokładniej na jeszcze nowocześniejsze opakowania dla swoich produktów.
W opakowalnictwie druk elektrofotograficzny stosuje się w produkcji etykiet, ponieważ innowacyjne etykiety zwiększają atrakcyjność marki i pozwalają firmom uzyskać przewagę nad konkurentami. Dobra etykieta pozwala na przyciągnięcie nowych klientów. W ten sposób firmy wykazują większe zainteresowanie ich drukiem, co z kolei pobudza ten rynek.
Raport stwierdza również, że druk elektrofotograficzny stoi w obliczu coraz większej konkurencyjności ze strony druku inkjet, który jest jednym z głównych wyzwań utrudniających wzrost rynku.
Na podstawie informacji Research and Markets opracował TG