Firma Elopak (nazwa to skrót od European Licensee of Pure-Pak) została założona 11 lutego 1957 r. przez Johana Andresena seniora, który wyłożył pieniądze na realizację wizji inżyniera Chrisiana Augusta Johansena: wykupienia licencji na produkcję w Europie amerykańskich tekturowych opakowań Pure-Pak i budowy maszyn napełniających Pure-Pak.
Dzisiaj Elopak działa na ponad 80 rynkach całego świata za pośrednictwem przeszło 40 biur usytuowanych w ponad 30 krajach, posiada 11 zakładów produkcyjnych oraz 3 spółki partnerskie. Podczas swego 60-letniego rozwoju zrewolucjonizował funkcjonalność, wygodę i wygląd opakowań Pure-Pak, a także przyczynił się do powstania liczących się rozwiązań w zakresie technologii i systemów napełniania.
Tradycyjny kartonik Pure-Pak rozrósł się w szeroką gamę opakowań spełniających stale zmieniające się potrzeby konsumentów. Elopak opracował ich unikalne cechy i zamknięcia, które zwiększyły wygodę i bezpieczeństwo żywności. Firma przykłada również dużą wagę do zrównoważonego rozwoju; wśród wielu opakowań tekturowych w jej ofercie znajduje się najbardziej „zielony” z kartoników Pure-Pak, nadający się praktycznie do 100% odzysku.
Elopak stworzył również Pure-Pak Aseptic System, spełniający zapotrzebowanie rynku na system napełniający dużej prędkości i wysokiej jakości, przeznaczony do produktów o długim terminie przydatności do spożycia. W 2011 r. firma uruchomiła nowoczesną fabrykę maszyn napełniających w niemieckim Mönchengladbach. W kilka lat przedsiębiorstwo opracowało kompletną linię technologiczną do modułowych maszyn napełniających charakteryzujących się najwyższymi standardami higieny i wydajności, które wkrótce trafiły na rynek. Z kolei w 2013 r. Elopak udanie zapoczątkował produkcję materiału na opakowania aseptyczne Roll Fed, który cieszy się dużym powodzeniem wśród klientów.
„Przez ponad sześć dekad Elopak rozwijał zarówno kartoniki Pure-Pak, jak i technologię maszyn napełniających dzięki wizji, innowacyjności i kulturze pracy zespołowej. Wszystko to zwiększa wartość naszych produktów i usług z korzyścią dla klientów i konsumentów. Nieustannie tworzymy i rozwijamy naszą ofertę produktów i będziemy nadal korzystać z wszelkich możliwości, by opakowanie miało znacznie i by pokazać, jak wiele znaczą dla nas konsumenci. Nawet teraz, gdy świętujemy naszą 60. rocznicę i wiele osiągnięć, jesteśmy gotowi na pozyskanie jeszcze większej liczby klientów” - powiedział Niels Petter Wright, dyrektor generalny Elopak.
Na podstawie informacji Elopak opracował TK