PepsiCo planuje w tym roku wprowadzić na ponad 100 rynkach na świecie puszki i butelki Pepsi z emotikonami umieszczonymi w miejscu logo marki. Mają być one centralnym punktem tegorocznej globalnej kampanii producenta napojów. Wcześniej podobną akcję koncern przeprowadził pod hasłem „PepsiMojis” w ubiegłym roku w Rosji, Kanadzie, i Tajlandii.
Informację zdradziła Indra Nooyi, prezes PepsiCo. Zgodnie z jej zapowiedzią latem tego roku na opakowaniach (w tym kubkach) z napojami Pepsi pojawi się ok. 70 różnych emotikonów, zarówno o charakterze globalnym, jak i lokalnym.
Emotikony na opakowania Pepsi zostały zaprojektowane przez centrum projektowania i innowacji PepsiCo. Mają być pomocne w komunikacji między ludźmi, np. w sytuacjach, gdy ktoś utknie na stacji kolejowej w obcym państwie albo na koncercie, gdzie jest bardzo głośno – będzie ich można używać zamiast słów.
Wprowadzenie emotikonów na opakowania ma wesprzeć szeroka kampania w internecie i mediach tradycyjnych. Marketer planuje rozszerzenie ich stosowania poza opakowania swoich napojów. Już rozpoczął współpracę z projektantem mody Jeremy Scottem, który zaprojektował okulary inspirowane akcją „Pepsi Moji”. Akcję uzupełni kampania reklamowa z udziałem znanych piłkarzy, takich jak James Rodriguez z Realu Madryt i David de Gea z Manchesteru United.
Dla każdego rynku mają powstać specjalne, dedykowane, lokalne emotikony, jak np. tradycyjny tajski kostium. Pojawią się na wszystkich wariantach Pepsi: Pepsi, Pepsi Light, Pepsi Max.
Źródło: wirtualnemedia.pl