Nowe opakowanie zbiorcze ze słomy jęczmiennej
1 Jan 1970 13:14

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Corona ujawniła nowy projekt związany z wykorzystaniem słomy jęczmiennej do stworzenia nowego papierowego opakowania zbiorczego na piwo.

Corona to pierwsza globalna marka, która wykorzystuje technologię i procesy opracowane w ciągu ostatnich trzech lat przez Globalne Centrum Innowacji i Technologii (GITEC) AB InBev. Redefiniują one potencjał jęczmienia – kluczowego składnika piwa – jako produktu, który można wykorzystać w produkcji opakowań na napoje.

Słoma jęczmienna – pozostałość po zbiórce zboża – zyska drugie życie dzięki unikalnemu procesowi rozwłókniania stworzonemu z uwzględnieniem jej względnej delikatności. Po połączeniu z włóknami drzewnymi pochodzącymi w 100% z recyklingu powstanie tektura do produkcji nowych opakowań, które – jak twierdzi producent – są równie mocne i wytrzymałe jak sześciopaki z konwencjonalnego surowca.

Corona informuje, że przetworzenie słomy jęczmiennej w celulozowe włókna wymaga zużycia w trakcie produkcji o 90% mniej wody od typowego procesu produkcji włókien pierwotnych, a także mniejsze ilości energii i „twardej” chemii. Zdaniem firmy wykorzystanie resztek słomy jęczmiennej jest bardziej wydajne niż wycinka lasów i może doprowadzić w przyszłości do częściowego wyeliminowania zapotrzebowania na drzewa pierwotne i pozyskiwane z nich surowce.

Po zakończeniu fazy pilotażowej koncern AB InBev, do którego należy Corona, podejmie decyzję o potencjalnym wykorzystaniu technologii w produkcji opakowań innych marek, takich jak Budweiser oraz Stella Artois.

Keenan Thompson, dyrektor ds. innowacji opakowaniowych w AB InBev, powiedział: Jesteśmy zadowoleni z finalnego uruchomienia tej nowej innowacji opakowaniowej, nad którą pracowaliśmy przez ostatnie trzy lata. W AB InBev stale przesuwamy granice, tworząc rozwiązania o komercyjnym potencjalne. Dzisiaj przeżywamy szczególną chwilę, nie tylko dlatego, że zapewniamy rolnikom nowe możliwości, ale również dlatego, że kierujemy przemyślane rozwiązanie do konsumenta.

Nowy sześciopak, produkowany pilotażowo w kolumbijskiej fabryce, trafi dzisiaj (18 marca) na rynek w liczbie 10 tys. sztuk. Jeszcze w 2021 r. produkcję kolejnych opakowań ma podjąć argentyński zakład InBev.

Opracowano na podstawie informacji firmy InBev