Esko przejmie firmę MediaBeacon
16 Mar 2015 11:46

16 marca br. frma Esko, jeden z czołowych dostawców oprogramowania do projektowania opakowań oraz rozwiązań dla przygotowalni pre-press, poinformowała o zakupie MediaBeacon Inc., twórcy oprogramowania DAM do zarządzania cyfrowymi zasobami przedsiębiorstw. MediaBeacon z Minneapolis (Minnesota, USA) dostarcza swój doceniany nagrodami branżowymi software głównie do amerykańskich firm poprzez własnych dystrybutorów oraz strategicznych partnerów OEM działających w wielu sektorach biznesu, m.in. opakowaniowym.

„Strategią Esko jest cyfryzacja i integracja całego workflow produkcji opakowań, od projektowania po prezentację gotowych opakowań i displayów w sklepie. W efekcie tej transakcji przyspieszamy naszą transformację od producenta rozwiązań dla prepressu po dostawcę kompleksowej oferty dla świata opakowań” - wyjaśnił Udo Panenka, prezes Esko. „Rosnąca presja na bezbłędną i terminową realizację strategii marki w szerokim zakresie mediów, takich jak opakowania, sklepowe ekspozytory oraz reklama internetowa i drukowana, czyni zintegrowane rozwiązanie typu DAM nieocenionym zarówno dla dostawców druku, jak i właścicieli marek. Dodając narzędzie firmy MediaBeacon oraz jej wiedzę rozszerzamy możliwości Esko Software Suite i dostarczamy na rynek rozwiązanie do zarządzania łańcuchem produkcji, które dotrzyma kroku wyzwaniom firm z całego świata.”

Aby integracja obu firm przebiegła bezproblemowo, Jason Bright, dyrektor naczelny oraz założyciel Media Beacon, został mianowany Dyrektorem Naczelnym ds. Technologii w Esko i będzie blisko współpracował z zespołem badań i rozwoju tej firmy. Brett Robertson przejmie jego obowiązki jako dyrektor generalny MediaBeacon. Robertson pełnił dotychczas funkcję dyrektora ds. globalnego marketingu w firmie Kollmorgen.

„Perspektywa włączenia możliwości badawczych i strategii rynkowej MediaBeacon do globalnych działań Esko w zakresie workflow opakowaniowego jest ekscytująca, bowiem zapewnia nam solidną platformę rozwoju” - skomentował Brett Robertson. „Wiedza Esko na temat opakowań, m.in. projektowania strukturalnego oraz technologii tworzenia wirtualnych trójwymiarowych makiet, bardzo rozszerzy możliwości zintegrowanego produktu i z pewnością wywoła satysfakcję u wielu klientów.”

Obie strony nie zdradzają warunków transakcji.

Na podstawie informacji firmy Esko opracował TK