Esko publikuje badanie o preferencjach klientów sektora żywności i napojów
26 Jul 2018 10:51

Firma Esko - wraz ze swoimi siostrzanymi firmami Pantone, X-Rite i AVT - opublikowała nowe badanie pt. „Packaging and the Digital Shopper: Meeting Expectations in Food & Beverage („Opakowanie i wirtualny klient: oczekiwania a rynek żywności i napojów”), nakreślające czego główni kupujący oczekują od opakowań do żywności i napojów. Jak podaje firma, opracowanie daje wgląd menedżerom marek i marketingu, przodownikom sektora design’u, specjalistom od opakowań i liderom w dziedzinie technologii w preferencje klientów w zakresie opakowań żywności i napojów oraz jak i dlaczego je kupują. Dzięki tej wiedzy mogą oni lepiej optymalizować, ewoluować i łączyć opakowania za pomocą platform technologicznych, które wspierają łańcuch wartości kompletnych opakowań i wykorzystują opakowania jako czynnik umożliwiający innowacje produktu.

Tylko 0,8 proc. kupujących wskazało, że nigdy nie kupiło żadnych produktów spożywczych i napojów przez internet. 33 proc. kupujących w internecie podaje jako powód wygodę, a 43 proc.  twierdzi, że robi zakupy online, aby uzyskać lepszą cenę.

Opakowanie odgrywa rolę w różnicowaniu produktów na półce w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Kluczowym celem każdego producenta towarów konsumpcyjnych jest nakłonienie kupującego do tego, aby sięgnął po opakowanie z ich produktem. Kupujący chętniej kupi produkt, gdy go dotknie, a sposób, w jaki opakowanie wygląda i w jaki odczuwamy je w dłoni, oddziałuje na ten impuls. Czynności związane z zakupami w sklepie stacjonarnym mają duży wpływ na cały proces zakupu, a 20 proc. kupujących zgłasza, że wypróbowało nowy produkt głównie ze względu na degustację lub ekspozycję w sklepie.

Doświadczenia online i offline muszą współgrać - właśnie tego oczekują najważniejsi klienci. Niezależnie od tego, czy kupują produkty w internecie, czy zdejmują przedmiot z półki sklepowej, opakowanie i doświadczenie powinny być takie same. Badanie wykazuje, że 47 proc. kupujących spodziewa się, że wygląd produktu będzie korespondował z rzeczywistym opakowaniem. Tylko 9 proc. respondentów nie przeszkadzały różnice między reklamowanym wyglądzie opakowania a rzeczywistym opakowaniem.

Z kolei 26 proc. kupujących zwróciło produkt ze względu na wygląd opakowania, ponieważ uznali, że produkt wygląda nieprawidłowo lub był podrobiony.

„Dane i spostrzeżenia na temat tego, co klienci kupują, pomagają w opracowywaniu innowacyjnych i wartościowych projektów opakowań, a także dostarczają wiedzy o tym czego klienci oczekują, co jest również kluczowym elementem tego procesu - mówi starszy dyrektor ds. globalnej sprzedaży marek, John Elworthy. - Bez tej wiedzy marketerzy i producenci ryzykują utratą możliwości uzyskania przychodów.”

Prezes Esko, Udo Panenka, potwierdza - „znajomość wyższej wartości opakowania i najnowszych technologii pakowania, sprawia, że szybko rozwijające się firmy produkujące dobra konsumpcyjne będą mogły lepiej łączyć się z konsumentami i podnosić jakość swojej marki.”

Na podstawie informacji firmy Esko opracowała AP