Międzynarodowe stowarzyszenie przemysłu etykiet samoprzylepnych FINAT, pragnąc zachęcić przedsiębiorców do silniejszej współpracy w ramach branży, zdecydowało się na zmianę formuły i nazwy swego corocznego kongresu. Europejskie Forum Etykiet (European Label Forum, ELF) odbędzie się w dniach 11-13 czerwca br. w Amsterdamie (Holandia).
„Co roku kongres prezentował kluczowe nowości i wgląd w rozwój branży” - wyjaśnia Kurt Walker, prezes FINAT. „Chcieliśmy jednak wzmocnić wartość naszej imprezy dla liderów biznesu i opinii z całej Europy i nie tylko. Dlatego zdecydowaliśmy się na „rebranding” konferencji pod nazwą European Label Forum. Nowy format dostarczy uczestnikom wiedzę na tematy mające znaczenie przy podejmowaniu strategicznych decyzji, dzięki połączeniu różnych obszarów zainteresowań i kompetencji uzyskiwanych w drodze dialogu i interakcji. W trakcie sesji opowiemy o najważniejszych zmianach kształtujących przemysł, a także o możliwościach i wyzwaniach przed nim stojących. Innymi słowy, ELF zaoferuje dostęp do unikalnego źródła wiedzy, doświadczeń i sieci powiązań kluczowych, by firmy etykietowe działające w międzynarodowym środowisku biznesowym mogły odnieść sukces.”
Wśród głównych prezenterów Forum znajdą się: Herman van Rompuy, były prezydent Unii Europejskiej oraz premier Belgii; Rasmus Ankersen, przedsiębiorca i autor bestsellerowych poradników nt. zarządzania; Ramses Dingenouts, dyrektor ds. opakowań i identyfikacji wizualnej w firmie Heineken; oraz Gordon Crichton, dyrektor francuskiego instytutu MAI. Uczestnicy będą mieli również okazję jako pierwsi zapoznać się z trzecią edycją Finat Radar, czyli ukazującego się co pół roku przeglądu rynku, który do szerszej dystrybucji trafi już po zakończeniu Forum.
Jedną z nowości ELF będzie seria trzech, prowadzonych równolegle pierwszego dnia Forum, sesji programowych, prowadzonych przez czołowych ekspertów i poświęconych trzem tematom: „sprzedaż i marketing”, „technologie i produkcja” oraz „zarządzanie i przedsiębiorczość”. Swój debiut będą miały również warsztaty plenarne dotyczące idei „lean manufacturing” i odbywające się w trakcie sesji na zakończenie Forum.
„Prezentowanie trendów i szans rynkowych to kluczowe zadanie tej imprezy, ale jej wartość polega na dostarczeniu dogłębnej wiedzy, w jaki sposób wpływają one na codzienny biznes i kształtują jego przyszłość. Dzięki tematom w rodzaju 'nowa rzeczywistość sprzedaży detalicznej', 'projekty etykiet, które sprzedają jeszcze więcej produktów', 'konkurencyjne technologie dekorowania produktów', 'modele biznesowe druku trójwymiarowego', 'planowanie z sukcesem' czy 'jak sprzedać swój biznes?', chcemy zaoferować bezpośrednie korzyści biznesowe uczestnikom z branży etykietowej, tym samym zachęcając ich do udziału w Forum w szerszym gronie współpracowników”- dodaje Walker.
„Nie zabraknie okazji do wspólnych spotkań, zatem delegaci będą mogli dzielić się między sobą pomysłami i powrócić do swych zajęć wyposażeni w wiedzę na temat możliwych zmian. Wierzymy również, że ELF pomoże uczestnikom w nawiązywaniu znajomości i interakcji z podobnie myślącymi przedsiębiorcami także po zakończeniu konferencji, oraz na współpracę przy tworzeniu nowych pomysłów zapewnienia trwałych profitów na przyszłość.”
W trakcie Forum odbędzie się dodatkowo wręczenie dorocznych nagród FINAT, w tym FINAT Label Awards oraz FINAT Recycling Award.
Na podstawie informacji FINAT opracował TK