FINAT ogłosił listę laureatów konkursu Label Competition 2020
27 Nov 2020 11:12

26 listopada br. poznaliśmy laureatów nagród w konkursie FINAT Label Awards 2020. Ceremonia – która po raz pierwszy odbyła się za pośrednictwem Internetu – była transmitowana z siedziby stowarzyszenia w Hadze.

W tym roku do FINAT spłynęło 264 zgłoszeń z 44 firm reprezentujących 23 kraje. Jury wybrało spośród nich 39 zwycięzców kategorii i grup oraz przyznało 93 wyróżnienia. Największą liczbę prac konkursowych zgłosiła Francja (52), która wyprzedziła na tej liście Turcję (35) i USA (26). Kategoriami, które cieszyły się największą popularnością, były: Wina (59), Napoje Alkoholowe (29), Kosmetyki (27) oraz Zestawy etykiet (21). Nieznacznie spadła liczba zgłoszeń w grupie Marketing (do której należą technologie cyfrowe).

 

Zwycięzcy Grup

W konkursie tradycyjnie przyznano nagrody z podziałem na pięć głównych grup: Marketing/Zastosowania Końcowe, Procesy Druku, Rozwiązania Bezklejowe, Innowacja i Druk Elektroniczny, Druk Cyfrowy.

Zwycięzcą w kategorii Marketing/Zastosowania Końcowe została hiszpańska firma Germark za etykietę 1580 CapAndritxol Cabernet Sauvignon, stanowiącą efekt udanego połączenia czterokolorowego druku cyfrowego z lakierem sitodrukowym, które zapewnia efekt tłoczenia na etykiecie. Zastosowanie szorstkiego papieru teksturowanego do odzwierciedlenia historycznego budynku zapewnia całości poczucie trwałości i długowieczności.

Zwycięzcą w Grupie Procesy Druku została firma Çiftsan Label and Packaging Company z Turcji za etykietę na szampon Doxa Life Men. Dużo dzieje się na tej zadrukowanej pięcioma kolorami etykiecie – czarny lakier matowy udanie kontrastuje ze srebrną folią hologramową nakładaną w technologii hot-foil. Aplikowany w wybranych miejscach lakier sitodrukowy zapewnia interesujący efekt dotykowy w dolnej części etykiety. Oto przykład udanego druku z zastosowaniem kilku różnych technik uszlachetnień na jednej etykiecie.

Zwycięzcą Grupy Innowacja została firma Kimoha Entrepreneurs FZCO ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich za Examination Label. Nowatorska, choć prosta koncepcja zaprojektowana do stosowania w czasie egzaminów pozwala ukryć tożsamość kandydata przed jego egzaminatorem. Gęsta czarna warstwa zapobiega identyfikacji kandydata do chwili wydania końcowej oceny jego pracy. Zadrukowana z wykorzystaniem fleksografii w trzech kolorach etykieta jest praktycznym sposobem na zabezpieczenie druku.

Zwycięzcą Grupy Druk Cyfrowy została drukarnia Etiketten CARINI z Austrii za etykietę dla Amstutz Apfel Edelbrand. Zwodniczo prosta etykieta o dużych walorach estetycznych. Wydrukowana w technologii cyfrowej w czterech kolorach z profilowanym złoceniem na gorąco na wizerunku jabłka oraz lakierem na tekście zapewniła efekt tłoczenia, który zwiększa atrakcyjność etykiety. Zastosowanie teksturowanego papieru jako podłoża nadało etykiecie dodatkowej głębi.

W tym roku jury konkursu przyznało nagrodę za Wartości Techniczne firmie Multi-Color Corporation Bingen z Niemiec za etykietę na wino Kyburg Riesling Trocken. Tym, co przyciągnęło uwagę jurorów, była całkowita rezygnacja z zastosowania farb w procesie produkcyjnym – zastąpiły je złocenia na gorąco i tłoczenia. Etykietę wykonano w trzech etapach, ilustracja została pokryta złotą folią z efektami nanostrukturalnymi, zamek i litery wykonano z użyciem czarnej folii i tłoczenia pryzmatycznego, zaś tarczę i słońce uszlachetniono z użyciem tłoczenia z przezroczystej folii.

Szczegółowa informacja prasowa z listą zwycięzców jest dostępna tutaj.

Na podstawie informacji FINAT opracował TK