Miesiąc po ogłoszeniu globalnej ekspansji firma EPac Flexible ujawniła, że australijski gigant opakowaniowy Amcor zwiększył w niej swoje udziały, inwestując kolejne 45 milionów dolarów w biznes, który już teraz zarabia rocznie ok. 200 mln funtów w 25 lokalizacjach na całym świecie.
Inwestycja pomoże przyspieszyć ekspansję ogłoszoną w zeszłym miesiącu. Jest to przeszło trzykrotność sumy zainwestowanej 18 miesięcy temu, kiedy Amcor wyłożył 10-15 milionów dolarów w ramach pierwszej inwestycji.
W zeszłym miesiącu młoda firma obiecała uruchomić w ciągu najbliższych 18 miesięcy kolejnych 11 zakładów produkcyjnych i handlowych w Europie, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej oraz w Ameryce Północnej. W ten sposób powstanie drugi zakład w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie w regionie Leeds, a także kolejne (drugie) zakłady we Francji i w Polsce, obok pierwszych fabryk w Austrii oraz docelowo w Holandii i Skandynawii.
EPac Flexible rozumie świat korporacyjny, w którym prosperuje Amcor, jak i świat inwestycji venture capital i private equity. Zarówno dyrektor generalny Jack Knott, jak również dyrektor operacyjny Virag Patel, pracowali dla firm takich jak Coveris i Arion Partners, zajmując się fuzjami i przejęciami. To właśnie świadomość, że duże grupy nie radzą sobie z realizacją zleceń niskonakładowych, zachęciła ich do założenia EPac Flexible, firmy wykorzystującej technologię HP Indigo z liniami do produkcji torebek Karville.
Ta zdolność przyciągnęła uwagę Amcor, jednej z największych grup opakowaniowych, która nie najlepiej radzi sobie z realizacją krótkich serii dla nowych klientów. Wiceprezes ds. strategii i rozwoju Ian Wilson powiedział: Ta dodatkowa inwestycja odzwierciedla nasze zaufanie do zespołu przedsiębiorców EPac i ich sprawdzonej zdolności do rozwoju w segmencie szybkiego wzrostu, często o wysokiej wartości, w krótkim okresie czasu.
Od momentu naszej wstępnej inwestycji w zeszłym roku byliśmy pod głębokim wrażeniem skoncentrowanego i innowacyjnego modelu biznesowego EPac. Jest on zaprojektowany w celu zaspokojenia unikalnych potrzeb w zakresie szybkości wprowadzania na rynek i obsługi lokalnych małych i średnich klientów: umiejętności, które można wykorzystać w obszarach podstawowej działalności Amcor.
Wierzymy, że ta inwestycja dopełnia obecną cyfrową działalność Amor i doskonale wpasowuje się w naszą wizję, zgodnie z którą opakowania będą stawały się coraz bardziej personalizowane i połączone, a także bardziej zrównoważone.
Ta współpraca jest doskonałym przykładem naszego celu, jakim jest partnerstwo z szybko rozwijającymi się, wizjonerskimi firmami, które otwieraną przed Amcor szanse na wykorzystanie innowacji oraz wartości, przy jednoczesnym generowaniu znaczących zwrotów dla akcjonariuszy Amcor.
Opracowano na podstawie informacji serwisu PrintBusiness