W miarę dostosowywania się do nowej normalności, w której opakowanie odgrywa coraz większą rolę, na pierwszy plan wysuwają się obawy związane z bezpieczeństwem. Sześciu na dziesięciu konsumentów twierdzi, że po dotknięciu zapakowanych artykułów spożywczych i artykułów gospodarstwa domowego dokładnie myje ręce.
Dziś obawy te mogą zostać rozwiane. Firma DS Smith, wiodący producent opakowań ekologicznych, podjęła na wyłączność współpracę z firmą Touchguard w celu opracowania nowej gamy opakowań ekologicznych odpornych na bakterie i wirusy.
Chociaż nie ma dowodów na przenoszenie się wirusów z powierzchni kartonowych, rozwiązanie pozwoli wprowadzić na masową skalę, łatwo identyfikowalne strefy, których można bezpiecznie dotykać. Oznacza to, że opakowania odporne na wirusy i bakterie będą stanowić dodatkowe zabezpieczenie dla wciąż zachowujących ostrożność konsumentów i pracowników całego łańcucha dostaw w różnych branżach.
Nic dziwnego, że wzrosło znaczenie produktów "zapakowanych w higieniczne opakowania" wśród konsumentów. Ponad połowa z nich (57%) twierdzi, że dokładnie myje ręce po dotknięciu zapakowanych produktów zakupionych on-line, a 30% szybciej wyrzuca opakowania. Badanie firmy DS Smith przeprowadzone we współpracy z firmą Ipsos MORI wskazuje na to, że higiena opakowań będzie mieć priorytetowe znaczenie w nadchodzących latach.
Nowa opatentowana technologia jest skuteczna w przypadku wielu bakterii i wirusów, w tym wirusów osłonkowych, do których zalicza się wirus wywołujący chorobę COVID-19. Ta rodzina wirusów wykorzystuje osłonki i kolce w celu przyczepiania się do komórek gospodarza i replikacji wewnątrz nich. Technologia Touchguard zaburza działanie osłonki, aby zapobiec replikacji wirusa, skutecznie ograniczając ryzyko przenoszenia się wirusa z człowieka na człowieka. Udowodniono skuteczność uśmiercania bakterii oraz wirusów osłonkowych na poziomie 99,5% w czasie krótszym niż 15 minut a także wyeliminowanie ryzyka przenoszenia się infekcji wywoływanych przez bakterie takie jak MRSA i E.coli z człowieka na człowieka.
Chociaż technologia ta nigdy nie zastąpi odpowiedniej higieny i należytej staranności, może zapewnić naszym klientom i ich konsumentom sprawdzoną, dodatkową formę ochrony w czasie przemieszczania się opakowań w całym łańcuchu dostaw- komentuje Alan Potts, dyrektor ds. projektowania i innowacji w DS Smith. Co ważne, technologia ta zapewnia zrównoważony rozwój naszych produktów i w pełni nadaje się do recyklingu.
Podczas już trwającego bożonarodzeniowego szczytu handlu internetowego 89% dorosłych deklaruje, że po zniesieniu restrykcji będzie kupować online na tym samym lub wyższym poziomie. Wobec tego ta sprawdzona technologia będzie dalej budować zaufanie konsumentów do opakowań w ich domach.
Julian Dugdale, Dyrektor Generalny i wynalazca Touchguard, stwierdził: Nasza współpraca z DS Smith oferuje możliwość wprowadzenia na rynek opatentowanej technologii Touchguard na dużą skalę dzięki ofercie ekologicznych opakowań tej firmy. Dzięki zasięgowi produkcyjnemu DS Smith w Europie i USA oraz rozległej bazie klientów firm, zarówno w branży handlu internetowego, jak i dóbr FMCG będziemy w stanie zaoferować szereg rozwiązań wspierających zmieniające się nawyki konsumentów.
Nowa gama produktów ma wspierać rynek opakowań ekologicznych o potencjalnym zasięgu obejmującym różne dziedziny, w tym handel elektroniczny i opakowania dla żywności, przy czym nadal będą one w pełni nadawały się do recyklingu. Powłoka i opakowania Touchguard spełniają standardy AATCC 100 (MOD), ISO 18184:2019 (MOD), są również zgodne z rekomendacją BfR XXXVI dotyczącą materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością.
W ramach niedawno wprowadzonej strategii zrównoważonego rozwoju Now and Next, firma DS Smith zobowiązała się do dopracowania kwestii związanych z produkcją poprzez ulepszone projektowanie i do 2023 r. będzie produkować opakowania w pełni nadające się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
Źródło: DS Smith