Firma Eataly wybrała Smurfit Kappa
19 Aug 2014 12:35

Znany na całym świecie detaliczny sprzedawca produktów spożywczych i sieć restauracji Eataly wraz z jej oddziałem prowadzącym sprzedaż wina – Vino Libero - zadecydowały, że właśnie Smurfit Kappa pomoże im rozszerzyć sprzedaż na zagraniczne rynki. Będzie to kolejny krok w rozwoju firmy, po pomyślnym rozszerzeniu działalności na USA, Japonię, Turcję, Emiraty Arabskie i rodzime Włochy.

Współpraca Smurfit Kappa z oferującą posiłki i napoje spółką pomogła już w uzyskaniu globalnego zasięgu poprzez przygotowanie szerokiej gamy innowacyjnych opakowań. Spółka zajmująca się przede wszystkim produkcją opakowań na bazie papieru, dzięki swej obecności na wielu światowych rynkach, była wyjątkowym partnerem do doradzenia sposobu globalnej ekspansji i sprawiła, że stosowane przez Eataly i Vino Libero opakowania są optymalnie dostosowane do nawyków lokalnych konsumentów.

Firmie Eataly przyświeca jeden – prosty choć ambitny – cel: sprawić by ich produkty spożywcze i wino było dostępne na całym świecie i miały tę samą wysoką jakość, co we Włoszech. Wyzwanie stojące przed Smurfit Kappa polega na stworzeniu innowacyjnych opakowań i rozwiązań w dziedzinie transportu, które pozwolą zrealizować ten cel. Producent opakowań skorzystał ze swojego olbrzymiego doświadczenia by zapewnić realizację misji Eataly i Vino Libero. W tym celu przygotowano całą gamę wyjątkowych materiałów.

Współpraca obu spółek układa się doskonale dzięki temu, iż łączy je wiele wspólnych cech, takich jak pasja tworzenia produktów o wysokiej jakości i wspólna wiara w zrównoważony rozwój. Przykładem może być tutaj ekologiczne opakowanie Bag-in-Box stworzone dla Vino Libero, które dyrektor firmy Eataly nazwał „genialnym narzędziem dystrybucji” ich asortymentu win. Dostarczając Eataly wszystkie potrzebne opakowania, Smurfit Kappa nadal zaspokaja jej potrzeby w dziedzinie opakowań na całym świecie i ugruntowała swą pozycję, którą Farinetti opisuje jako „niezbędną dla całej naszej branży”.

Dyrektor Naczelny Smurfit Kappa Italia i Smurfit Kappa Bag-in-Box – Saverio Mayer – powiedział: „Fantastycznym aspektem naszej współpracy z Eataly jest to, że nasze zaangażowanie w tworzenie innowacyjnych opakowań idealnie uzupełnia się z celem Eataly czyli dostarczaniem lokalnych produktów klasy premium na rynki globalne. Mogliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w tym zakresie do stworzenia postępowych rozwiązań na miarę rozwijającej się marki. Cieszymy się na dalszą współpracę z Eataly i dopisanie w kolejnych miesiącach i latach dalszych rozdziałów do historii ich rozwoju”.

Dyrektor Naczelny Eataly, Francesco Farinetti, ocenił: „Z wielką radością nawiązaliśmy współpracę ze Smurfit Kappa, jako że szukaliśmy nie tylko silnego, globalnego dostawcy, który sprosta naszemu zapotrzebowaniu na szeroką gamę różnorodnych opakowań, ale także takiego, który pomógłby w realizacji naszej misji na wszystkich kontynentach. Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z dostawcą, który mógłby zapewnić tak kompleksowe rozwiązanie, zaś zdolność Smurfit Kappa do nieustannego rozwijania innowacyjnych produktów sprawia, iż jest to partnerstwo idealne”.

Jest to przykład nieustannego zaangażowania Smurfit Kappa we wspieranie ekspansji innych marek na rynku globalnym i jest zgodne z nową strategią marki globalnej, aktywnej w 32 krajach, której hasłem jest Open The FutureNowa strategia skupia się na zapewnieniu rozwoju klienta na drodze analizy potrzeb oraz innowacji, odzwierciedlając ciągłe starania właścicieli marki o zdobycie najważniejszego „pierwszego momentu prawdy”, kiedy klienci decydują się na określoną markę. Realizacja tej idei odbywa się za pośrednictwem dynamicznej mikrostrony gdzie seria filmów przedstawia, w jaki sposób klienci z całego świata wspólnie z firmą Smurfit Kappa tworzą innowacyjne rozwiązania zapewniające komercyjny sukces. Nową mikrostronę można odwiedzić pod adresem www.openthefuture.pl. Będzie to platforma do wymiany informacji, która będzie regularnie aktualizowana.

Źródło: Smurfit Kappa