Firma Metsä Board otrzymała tytuł mistrza druku opakowaniowego
7 Jan 2016 10:23

Firma Metsä Board otrzymała tytuł Champion of Packaging Printing w konkursie Hong Kong Print Awards 2015 za pudełko zaprojektowane dla Victorinox China i przeznaczone na legendarne wielozadaniowe noże. Opakowanie otwiera się po bokach, przywodząc na myśl ostrza wyciągane ze scyzoryka. Do produkcji pojemnika wykorzystano tekturę na pudełka składane Carta Elega.

Dla Metsä Board to trzecia z kolei nagroda otrzymana na Hong Kong Print Awards, imprezie organizowanej przez Graphic Arts Association z Hongkongu, na którą zapraszani są projektanci, drukarze, wydawcy oraz przedstawiciele innych sektorów powiązanych z drukiem. Wręczenie nagród odbyło się podczas ceremonii 7 grudnia 2015 r.

Projekt pudełka został opracowany przez zespół z działu Packaging Services w Metsä Board, do którego firma Victorinox China zwróciła się z prośbą o przeprojektowanie opakowania dla Rescue Tool – wielozadaniowego noża przeznaczonego dla profesjonalistów z zakresu bezpieczeństwa i pomocy, takich jak strażacy oraz technicy medyczni. Pierwotne, proste i prostokątne opakowanie zostało zamienione na innowacyjne, sztywne pudełko, które wygląda i zachowuje się jak nóż, który kryje w środku.

Opakowanie wyprodukowano bez użycia kleju, co dodatkowo podkreśla i promuje wartości, którym wierność deklaruje firma Victorinox, takie jak zrównoważony rozwój i ekologia. Jego elementem są wymienne boczne panele, które można zadrukowywać stosownymi do potrzeb treściami marketingowymi. Wyjątkowo ostre krawędzie bez zachodzących na siebie zagięć wyróżniają to opakowanie na tle tradycyjnych sztywnych pudełek. Do produkcji wykorzystano tekturę Carta Elega, która jest sztywna i gładka, zapewnia luksusowy wygląd, a jednocześnie jest lekka i ekologiczna.

Cyril Drouet, dyrektor ds. wzornictwa i innowacyjności szanghajskiego działu Packaging Services w Metsä Board, ocenia: „Nagroda docenia zespołową pracę, jaką wykonali klient, nasi sprzedawcy oraz nasz dział usług opakowaniowych. Jesteśmy szczęśliwi, że Victorinox wykorzystał opakowanie w swej kampanii internetowej, a teraz zyskało ono uznanie w sektorze druku.”

Na podstawie informacji firmy Metsä Board opracował TK