Graphic Packaging przejmuje AR Packaging
17 May 2021 12:15

Firma Graphic Packaging zaakceptowała plan przejęcia AR Packaging, drugiego pod względem wielkości europejskiego producenta opakowań z celulozy, za kwotę ok. 1,45 mld w gotówce.

Zgodnie z przewidywaniami planowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż Graphick Packaging o 1,1 mld USD i roczną skorygowaną EBITDA o 160 mln USD. Ponadto oczekuje się, że połączenie zapewni zsumowane synergie o wartości 40 mln USD w ciągu 36 miesięcy od zamknięcia transakcji. Zgodnie z założeniem transakcja wpłynie również natychmiast na wzrost wysokości zysku w przeliczeniu na jedną akcję oraz na przepływy pieniężne spółki.

Graphic Packaging ma nadzieję, że przejęcie zwiększy jej globalny zasięg, możliwości wdrażania innowacji oraz atrakcyjność oferty dla klientów w całej Europie i okolicznych regionach.

Firma twierdzi, że jej szeroki wachlarz wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczenie w projektowaniu oraz szeroki zasięg geograficzny sprawią, że będzie ona wyjątkowo dobrze przygotowana do wykorzystania możliwości dalszego rozwoju organicznego z obecnymi i przyszłymi klientami i rynkami globalnymi.

Michael Doss, prezes i dyrektor generalny Graphic Packaging, skomentował: Przejęcie AR Packaging przyniesie znaczące korzyści naszym klientom, pracownikom i akcjonariuszom, ponieważ łączymy w ten sposób dwóch wiodących dostawców z obszaru konsumenckich opakowań z celulozy z długą historią innowacji i kreatywnego projektowania opakowań.

Duży, rozproszony obszar działania 25 zakładów przetwórczych AR Packaging we wschodniej i zachodniej Europie zapewnia znaczące korzyści skali i wydajność kosztową, wzmacniając naszą wspólną obecność na rynku i zdolność obsługi klientów w Europie i na globalną skalę.

Stephen Scherger, wiceprezes i dyrektor finansowy Graphic Packaging dodał: Przejęcie AR Packaging poszerza nasze możliwości w obszarze obsługi i tworzenia zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych na rynkach całego świata.

Prezes i dyrektor generalny AR Packaging Harald Schulz: Podejście Graphic Packaging do obsługi klienta i wyraźne ukierunkowanie na dostarczaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą działalność, co czyni z niej idealnego partnera dla nas. Nasz zespół z niecierpliwością czeka na podjęcie współpracy z zespołem Graphic Packaging i stanie się głównym globalnym dostawcą zrównoważonych opakowań z celulozy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Graphic Packaging