Firma Tetra Pak, światowy lider w dziedzinie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Guillaume’a Latourrette na stanowisko dyrektora zarządzającego na Europę Wschodnią.
Nowy rynek obejmuje poszerzony region Europy Wschodniej i został utworzony z krajów byłego rynku Europy Południowo-Wschodniej (Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Kosowo, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Rumunia, Serbia i Słowenia) oraz Europy Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry). Nowa konfiguracja ma na celu poprawę wydajności firmy poprzez połączenie zasobów, wiedzy i umiejętności. Kinga Sieradzon, dyrektor zarządzająca dawnego rynku Europy Środkowej, objęła stanowisko globalnego wiceprezesa ds. Usług Tetra Pak, co wiąże się z jej przeprowadzką do Szwecji.
Guillaume Latourrette ma ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, produktami i marketingiem. Wcześniej zajmował wysokie stanowiska w branży opakowań w Europie i na świecie. Przez ostatnie dwa lata, jako dyrektor zarządzający Tetra Pak w Europie Południowo-Wschodniej, kierował działalnością firmy na czternastu rynkach. Wcześniej Latourrette pełnił funkcję regionalnego dyrektora ds. marketingu Tetra Pak w Europie i Azji Środkowej, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru digitalizacji i marketingu. W 2017 roku otrzymał nagrodę Tetra Pak Global Leadership Award.
Objęcie przeze mnie nowego stanowiska i możliwość przewodzenia działaniom Tetra Pak w regionie Europy Wschodniej, to dla mnie prawdziwy zaszczyt. Rynek ten ma silne powiązania handlowe, co zapewni mu jeszcze większą wydajność. Pragnę zapewnić, że standardy, których przestrzegamy w Tetra Pak świadcząc usługi na rzecz naszych klientów, pozostają niezmienione. W długoterminowej perspektywie nasi klienci mogą spodziewać się samych pozytywnych skutków utworzenia nowego rynku. Jestem przekonany, że ta nowa konfiguracja pozwoli nam zapewnić jeszcze lepsze wsparcie klientów w regionie - stwierdza Latourrette.
Guillaume Latourrette będzie sprawował swoją nową funkcję w Warszawie, koordynując działalność firmy w 15 krajach na nowopowstałym rynku Europy Wschodniej.
Opracowano na podstawie informacji firmy Tetra Pak