Heidelberg i USU wdrożyli projekt „Big Data for Smart Service”
18 Oct 2016 09:41

service_hd_und_usu_mann_tablett_image_ratio_2_8Koncern Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) przy wsparciu firmy USU Software AG (USU) rozszerza swój serwis o dodatkowe usługi oparte na bazach danych. Platforma obszernych danych ('big data'), opracowana wspólnie z USU, stanowi punkt wyjścia do szeregu innowacyjnych usług, które Heidelberg będzie oferował w przyszłości za pośrednictwem portalu klientów „Heidelberg Assistant”, zaprezentowanego po raz pierwszy na tegorocznych targach drupa. Portal, nagrodzony niedawno w konkursie „Digital Leader Award 2016”, to dowód na rosnące znaczenie wydajnej, skalowalnej platformy analizy danych wyposażonej w nowoczesny interfejs użytkownika.
Zdając sobie z tego sprawę, obie firmy zgodziły się rozszerzyć udaną i wszechstronną współpracę w zakresie analizy danych za pośrednictwem wspólnie opracowanej platformy.
„Sposobem, jakim odpowiadamy na zmiany w modelach biznesowych dostawców druku w czasach epoki cyfrowej, jest współpraca z naszym partnerem technologicznym USU nad zwiększeniem dostępności maszyn dla naszych klientów” - mówi Harald Weimer, członek zarządu Heidelberg Sales and Services. „W przyszłości oferta dobrego serwisu nie będzie już wystarczyła. Będziemy musieli przewidywać rozwój wypadków, by zapobiegać przerwom w produkcji wynikającym z problemów z maszynami, i optymalnie planować procesy konserwacji urządzeń. Jak to zrobić? Poprzez nieustanną analizę informacji dostarczanych przez maszyny: przetwarzanie zbiorów danych w wartościowe, inteligentne informacje, które możemy wykorzystać do tworzenia inteligentnych usług serwisowych i podnoszenia wydajności naszych klientów.”
Predictive Monitoring oraz Performance Plus to dwie usługi Heidelberga, które już dziś wykorzystują wspomnianą technologię i udanie funkcjonują na rynkach kluczowych. Heidelberg to pionier na polu innowacyjnych usług. Firma wykorzystuje najnowocześniejsze, skalowalne możliwości technologiczne i analityczne dla poprawy już istniejących procesów obsługi, jak również opracowania nowych ofert. Na usługę Na Predictive Monitoring składa się ocena informacji przesyłanych przez maszynę w celu wczesnej identyfikacji zbliżających się awarii i unikanie ich na drodze zaplanowanych działań serwisowych, zanim doprowadzą one do nieplanowanych przestojów maszyn. Celem jest osiągnięcie maksymalnej dostępności maszyn poprzez inteligentne, aktywne działania.
Usługa Performance Plus zapewnia usługi doradcze zmierzające do usprawnienia całego środowiska produkcyjnego. W celu poprawy wydajności systemu produkcyjnego złożonego z ludzi, maszyn i procesów, konieczne jest zidentyfikowanie i wyeliminowanie strat czasu, prędkości i jakości. Osiąga się to w drodze analizy i nieustannego monitorowania danych technicznych i procesowych z użyciem analiz dużych zestawów danych (big data). Uzupełnione o analizy prowadzone w miejscu produkcji oraz metody „lean management”, pozwalają one na osiągnięcie znaczących usprawnień w zakresie wydajności, zgodnych z zasadą zrównoważonego rozwoju. „W wielu projektach zdołaliśmy poprawić rezultaty o 40%, a tym samym osiągnąć sześciocyfrowe oszczędności kosztów dla klienta w trakcie trwania projektu” - przyznaje Harald Weimer.
Warto jednak pamiętać, że analiza dużych zestawów danych nie byłaby możliwa bez rosnącej liczby maszyn połączonych w sieć Remote Services. Większość maszyn drukujących Heidelberga jest obecnie podłączana do niej już w momencie instalacji. 10 tys. urządzeń oraz 15 tys. modułów oprogramowania Prinect regularnie przekazuje informacje na temat maszyn i procesów do chmury danych.
USU Industrial Smart Services
Heidelberg wykorzystuje obecnie chmurę danych USU Industrial Smart Services. Ta platforma dużych zestawów danych została opracowana przez firmę USU na bazie elementów open source, potężnego silnika CEP (Complex Event Processing) w połączeniu z edytorem reguł oraz komponentami uczenia maszynowego. Heidelberg wykorzystuje ten zespół rozwiązań technologicznych do opracowania i kierowania usługami Smart Services.
Podobnie jak w przypadku procesów przetwarzania danych historycznych w celu identyfikacji nietypowych schematów usterek, nowe dane mogą być bardzo szybko przetwarzane, umożliwiając podejmowanie decyzji odnośnie dalszych działań. Klienci mają obecnie dostęp do metod analitycznych opracowanych z myślą o konkretnej maszynie i instalacji, umożliwiających np. przeprowadzenia analiz korelacji, analiz skupień, wykrywania zmian trendów, prognozowania oraz wykrywania anomalii. To zapewnia Heidelbergowi najwyższą elastyczność w zakresie opracowywania nowości produktowych i serwisowych w przyszłości, co pozwoli na dalsze napędzanie transformacji cyfrowej i powoli zaoferować klientom wyraźną przewagę konkurencyjną w oparciu o nowe usługi wykorzystujące bazy danych.
„Projekt 'Big Data for Smart Service” firm Heidelberg i USU opiera się na udanym partnerstwie. Połączenie zawodowej i technicznej kompetencji obu partnerów umożliwiło bardzo szybkie wdrożenie nowych usług opartych na analizie dużych baz danych, takich jak Predictive Monitoring. To będą kluczowe komponenty usługi Heidelberg Assistant. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego sukcesu, który został potwierdzony nagrodą Digital Leader Award 2016. Wzmożenie naszej współpracy zagwarantuje podstawy do dalszej ekspansji modeli serwisu biznesowego w Heidelbergu” - przyznaje Henrik Oppermann, Business Unit Manager at USU Software AG.
Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracował TK