IIJ pomaga Natalii otwierać nowe rynki
15 Dec 2014 10:39

Zakład poligraficzny Natalii, który w 2015 roku będzie obchodzić 30-lecie działalności, ma szansę pozyskać nowe zamówienia warte miliony euro w wyniku rozszerzenia swojej oferty produktów dzięki inwestycji w zaawansowaną maszynę drukującą firmy Industrial Inkjet Ltd (IIJ).

Brytyjski Industrial Inkjet Ltd, który zaopatruje klientów na całym świecie, pomaga nagradzanej firmie Natalii, jednemu z największych w Polsce producentów etykiet, w lepszym wykorzystaniu podstawowych zalet personalizacji i drukowania zmiennych danych za pomocą posiadanej technologii.

Zlokalizowania pod Poznaniem rodzinna firma Natalii już w 2014 roku zwiększyła produkcję o 20%, otwierając nowe rynki w wyniku nabycia maszyny drukującej IIJ MonoPrint 352i, którą zainstalowano pod koniec ubiegłego roku w ramach inwestycji wartej 2 miliony euro. System został zintegrowany z nową maszyną fleksograficzną Nilpeter FA4 w krajowym zakładzie Natalii, który w 2015 roku czeka rozbudowa.

Decyzję o inwestycji w system IIJ MonoPrint 352i podjęto, kiedy Natalii musiała zapłacić karę pieniężną z powodu niewywiązania się z wartego około 1 milion euro zamówienia na 500 milionów etykiet dla Poczty Polskiej. Przyczyną była horrendalnie wysoka ceny tuszu – nawet sześciokrotnie wyższa niż w przypadku systemu IIJ – która przekroczyła wartość etykiet.

„Właśnie wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że musimy znaleźć inne rozwiązanie” – mówi Artur Nowaczyk, Wiceprezes Zarządu Natalii. „Poza zwiększeniem wydajności i jakości maszyna MonoPrint 352i umożliwiła firmie wprowadzenie nowych cech produktów, takich jak zmienne kody kreskowe, zmienne dane i personalizacja – wszystko, co ulega zmianie w czasie drukowania. Instalacja systemu IIJ była bardzo prosta. Otrzymaliśmy także doskonałą pomoc techniczną i wsparcie od producenta, który chętnie dzieli się swoją wiedzą. Współpraca przebiega pomyślnie, a system MonoPrint 352i jest oszczędny, wymaga niewielkiej obsługi i z pewnością spełnia nasze oczekiwania.”

„Jesteśmy przekonani, że nowy system pozwoli nam zdobyć wiele zamówień, także takich o wartości siedmiocyfrowej. To naprawdę wspaniałe móc drukować różne materiały na tej samej maszynie w jednym przebiegu: możemy połączyć druk fleksograficzny z inkjetowym lub wybrać jeden z nich. To niesamowite.”

„Uważam, że zmodernizowane maszyny fleksograficzne staną się coraz bardziej powszechne, ponieważ zdecydowanie otwierają nowe możliwości dla firm. Gdybym ponownie stanął przed tym wyborem, nie wahałbym się ani chwili” – dodaje Nowaczyk.

John Corrall, Dyrektor Zarządzający IIJ: „Coraz więcej firm, nie tylko w branży etykiet, zdaje sobie sprawę, że inwestycja w tę technologię to dobry sposób, aby radykalnie zwiększyć obroty. Natalii jest doskonałym przykładem spółek, które rozumieją rosnące znaczenie wykorzystania naszej maszyny drukującej MonoPrint 352i w otwieraniu nowych rynków, co pozwala także uniknąć inwestycji w oddzielną maszynę.”

Firma Natalii, laureat konkursu „Gazele Biznesu”, w przyszłym roku zamierza wybudować niedaleko swojej siedziby pod Poznaniem nowy budynek o powierzchni 4 000 metrów kwadratowych, z czego 25% zajmą magazyny, w ramach inwestycji wartej 3 miliony euro.

Źródło: Industrial Inkjet Ltd