Innowacja nigdy się nie kończy
5 Apr 2024 09:37

ALL4PACK EMBALLAGE PARIS (które odbędą się w dniach 4-7 listopada 2024 r. w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte) to wiodące międzynarodowe targi organizowane we Francji dla wszystkich graczy z branży opakowań. Wydarzenie stawia w centrum zainteresowania kwestie zrównoważonego rozwoju i prezentuje się jako wizytówka wszystkich innowacji służących ekologii, wydajności i rentowności. Targi ALL4PACK EMBALLAGE PARIS, jako miejsce interakcji i wymiany doświadczeń, nie tylko prezentuje oferty wystawców, stanowi także ważne źródło inspiracji dla branży i wspiera wszystkich profesjonalistów stojących w obliczu dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekologicznych.

All4pack Emballage Paris, czyli think tank całej branży

Sektor opakowań znajduje się w centrum zmian stojących przed branżą w zakresie obiegu zamkniętego i dekarbonizacji. Dziś musi stawić czoła wielu wyzwaniom: środowiskowym, gospodarczym, logistycznym i legislacyjnym, w związku z ustawą AGEC oraz przepisami dotyczącymi klimatu we Francji, a także ustawą o opakowaniach i odpadach (PPWR), będącą przedmiotem dyskusji w Parlamencie Europejskim.

Edycja Targów ALL4PACK EMBALLAGE PARIS 2024 zamierza po raz kolejny potwierdzić swoją rolę platformy biznesu, organizując spotkania biznesowe z udziałem odwiedzających i wystawców, a także delegacji czołowych międzynarodowych handlowców. Będzie to także miejsce refleksji i wpływu, laboratorium pomysłów i innowacji dla wszystkich profesjonalistów i decydentów z branży opakowań. W tym celu organizatorzy targów stworzyli „Comité Pack Expert”, w którym zasiada 14 przedstawicieli międzynarodowych grup, najważniejszych w swoich sektorach (CITEO, COCA-COLA FRANCE, FLEURY-MICHON, GROUPE BEL, L’OREAL, LEA NATURE, PIERRE FABRE, PROCTER & GAMBLE, REMY COINTREAU). Spotkają się oni, aby omówić oczekiwania branż będących użytkownikami opakowań i pozwalają targom zakotwiczyć się w konkretnych problemach sektora.

Ponadto targi współpracują z licznymi partnerami: CITEO, CARTON ONDULE DE FRANCE (COF), CONSEIL NATIONAL DE L’EMBALLAGE (CNE), ELIPSO, FEDERATION NATIONALE DU BOIS (FNB), GEPPIA, SECIMEP… i po raz pierwszy w tym roku z EUROPEAN BRAND AND PACKAGING DESIGN ASSOCIATION (EPDA) oraz WORLD PACKAGING ORGANISATION (WPO).

Kompletna, bogata i międzynarodowa oferta

Międzynarodowe targi ALL4PACK EMBALLAGE PARIS oferują kompletną ofertę (opakowanie, przetwarzanie, druk, logistyka), obejmującą wszystkie rozwiązania z dziedziny opakowań i maszyn dla różnych gałęzi przemysłu. Na chwilę obecną zarezerwowane jest już 70% powierzchni ekspozycyjnej targów.

Guillaume Schaeffer, dyrektor targów

Organizatorzy wydarzenia oczekują 1100 wystawców i marek, z czego 50% to firmy spoza Francji. Wiele wiodących przedsiębiorstw, takich jak ARMANDO ALVAREZ, ATLANTA STRETCH, BECKHOFF, BFR SYSTEM, CAMA GROUP, CITEO, COMPETEK, DOMINO, FANUC, FROMM, GETRA, GOGLIO, IMA GROUP, OCME, RAJA, ROBOPAC, SIDEL, SIEMENS, SORETRAC, YASKAWA lub ZALKIN potwierdziło już swój udział.

Wśród wystawców i odwiedzających targi reprezentowane są wszystkie branże użytkowników opakowań: najliczniej przemysł spożywczy, ale także towary przemysłowe, dystrybucja i e-commerce, farmacja/zdrowie, produkty luksusowe lub na wynos.

Intuicyjna trasa zwiedzania

Edycja ALL4PACK EMBALLAGE PARIS 2024 odbędzie się w halach 4 i 5 Centrum Wystawowego Paris Nord Villepinte. Ta lokalizacja umożliwi przyjęcie oczekiwanych 50 tys. odwiedzających profesjonalistów (w tym 35% z zagranicy), w szczególności dzięki centrom animacji umieszczonym w każdej hali.

W hali 4 zaprezentują się wystawcy z wielobranżowymi maszynami pakującymi/znakującymi, firmy działające w sektorze kodowania i druku opakowań oraz etykiet i zlokalizowana zostanie nowa przestrzeń - ALL4PACK CIRCULARITY.

Hala 5 zgromadzi sektory Przetwarzania, Logistyki i Opakowań, przestrzeń konferencyjną i wyczekiwaną przestrzeń ALL4PACK Innovations, a także centrum medialne i serwis prasowy.

Treści i rozwiązania dla zielonego sektora

Przez cały czas trwania targów eksperci z branży będą dyskutować i dzielić się swoją wiedzą na tematy związane z wyzwaniami sektora opakowań w różnych przestrzeniach.

• Przestrzeń ALL4PACK CIRCULARITY to strefa dedykowana gospodarce obiegu zamkniętego, która skupia innowacyjne startupy i innych aktorów zaangażowanych w proces transformacji. ALL4PACK CIRCULARITY ma na celu zrzeszanie profesjonalistów zajmujących się problematyką ekoprojektowania, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczania śladu środowiskowego, poprzez proponowanie innowacyjnych rozwiązań dla firm korzystających z opakowań. W tej przestrzeni odwiedzający znajdą wioskę startupów i forum przeznaczone do spotkań z wystawcami.

• Przestrzeń ALL4PACK Innovations, zaprojektowana w tym roku wspólnie z European Brand & Packaging Design Association (EPDA), będzie witryną konkursu ALL4PACK Innovation Awards 2024. Sektor ten będzie eksplorować najnowsze trendy i będzie okazją do poznania, za pośrednictwem zwycięzców konkursu dla wystawców, nowości w branżach prezentowanych na targach. Wyróżnieni zostaną także zwycięzcy konkursów partnerskich targów: L’Oscar de l’emballage, NVC Gouden Noot, SIAL Innovations, Emballé 5.0. Nowość w tej przestrzeni: wystawa innowacyjnych opakowań pozyskanych i rozszyfrowanych przez EPDA.

• Dodatkowo podczas zwiedzania z przewodnikiem „Pack Innovation Tour” i „Pack Machine Tour” zaprezentowane zostaną wybrane przez ekspertów innowacyjne rozwiązania: spotkania z wystawcami, maszyny w trakcie pracy, najnowocześniejsze opakowania.

• Przestrzeń ALL4PACK Conferences zaoferuje w ciągu 4 dni targów kompletny program 27 konferencji na wysokim szczeblu, powiązanych z głównymi wyzwaniami stojącymi przed branżami wykorzystującymi opakowania: środowiskowymi, legislacyjnymi, technologicznymi, ale także społecznymi, z nowymi zwyczajami zarówno francuskich, jak i i międzynarodowych konsumentów. Wszystkie konferencje będą bezpłatne, otwarte dla publiczności i tłumaczone (francuski/angielski).

Dzięki ALL4PACK EMBALLAGE PARIS, największemu międzynarodowemu wydarzeniu poświęconemu tej branży odbywającemu się we Francji, mamy ambicję być najważniejszymi, silniejszymi i ostatecznie bardziej użytecznymi targami dla całego ekosystemu opakowań. W obliczu naglących przepisów w zakresie CSR firmy są zachęcane do podążania w kierunku tego, co nazywamy zasadą 3R: recykling, ponowne użycie i redukcja opakowań. Innowacje będą zatem w centrum tych wyzwań - wyjaśnia Guillaume Schaeffer, dyrektor targów.

Opracowano na podstawie informacji organizatora