W sklepach sieci Kaufland pojawiły się łososie marki własnej K-Bio w nowych opakowaniach. Innowacyjne opakowanie wykorzystuje papier pozyskany z z włókien rożnika.
Niemiecka sieć połączyła siły z inną spółką wchodzącą w skład Grupy Schwarz: firmą PreZero, która zajmuje się m.in. gospodarką odpadami. Do PreZero należy marka OutNature, której w procesie biotermicznym udało się wykorzystać włókna rożnika jako nową podstawę materiałów opakowaniowych.
Rożnik to roślina posiadająca szereg cech, które w produkcji papieru czynią ją surowcem bardziej przyjaznym dla środowiska niż konwencjonalne drewno. W porównaniu z drzewami, które rosną przez wiele lat, rożnik w ciągu roku odrasta do wysokości 3,5 m. Wysokie zdolności regeneracyjne rośliny i ich wykorzystanie w przemyśle opakowaniowym pozwala oszczędzić miazgę drzewną w produkcji papieru i chronić populację drzew, zapewnia Kaufland.
Kaufland informuje, że dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu rożnik pobiera wszystkie potrzebne składniki odżywcze z gleby i nie wymaga nawozów sztucznych. Eliminuje tym samym ryzyko wypłukiwania azotanów z wód gruntowych i przyczynia się do utrzymania żyzności warstwy próchnicznej gleby. Ponadto, w przeciwieństwie do obróbki drewna, w przypadku pozyskiwania włókien z rożnika nie stosuje się substancji chemicznych. Jednocześnie jest to wszechstronny surowiec: o ile część włókna można przetworzyć na materiał opakowaniowy, inna może posłużyć do wytworzenia biogazu i energii bez dodatkowej emisji dwutlenku węgla. Warto podkreślić, że papier pozyskany z włókien rożnika nadaje się w całości do recyklingu.
"Innowacyjne rozwiązanie zastosowane w łososiach K-Bio czyni produkt jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska i stanowi uzupełnienie ekologicznego pochodzenia artykułu o zrównoważone opakowanie" - zapewnia polski oddział sieci Kaufland. Firma podkreśla, że łososie K-Bio z hodowli ekologicznej są dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kaufland