Firmy ACTEGA oraz Koenig & Bauer poinformowały o swych sukcesach we wspieraniu klientów innowacyjnymi produktami i usługami, stworzonymi, by zapewnić im przewagę konkurencyjną. To strategia, która okazała się niezwykle ważna podczas radzenia sobie z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości.
Koenig & Bauer i ACTEGA współpracują w zakresie materiałów eksploatacyjnych od listopada 2016 roku. W tym okresie do 58 krajów na całym świecie wraz z nowymi maszynami z rodziny Rapida dostarczone zostały zestawy startowe ACTEGA obejmujące lakiery do wykonywania uszlachetnień inline. Użytkownicy korzystają z produktów, które pod względem jakości i wydajności są precyzyjnie dopasowane do technologii offsetowego druku arkuszowego maszyn Rapida. Produkty te są regularnie używane, testowane oraz optymalizowane w centrum pokazowym producenta maszyn.
Przez cały rok 2020 aż po dziś dzień obie firmy podtrzymywały program rozwoju produktów, projektując, testując i wdrażając nowe rozwiązania w dedykowanym Customer Experience Center spółki Koenig & Bauer. To nieustanne zaangażowanie w obsługę klienta pozwoliło wielu drukarniom wykorzystać najnowsze produkty ACTEGA i zoptymalizować swoje maszyny Rapida, zapewniając im większą elastyczność, kreatywność i szybkość wprowadzania produktów na rynek.
W marcu 2020 roku Koenig & Bauer i ACTEGA ogłosiły, że nasze partnerstwo zostanie przedłużone - wyjaśnił Eric Frank, starszy wiceprezes ds. marketingu Koenig & Bauer. Tak się złożyło, że wiadomość ta pojawiła się zaledwie kilka dni przed tym, jak COVID-19 naprawdę opanował świat, zakłócając każdy aspekt biznesu i codziennego życia. W związku z tym szybko stało się jasne, że to partnerstwo ma teraz większe znaczenie dla sukcesu naszych klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Czas wprowadzenia produktu na rynek stał się nagle jeszcze bardziej kluczowy, choćby dla sektorów żywności, napojów i farmacji, a marki obsługiwane przez naszych klientów musiały się dostosować i dotrzymać kroku, ponieważ nawyki zakupowe konsumentów zmieniały się z dnia na dzień.
Lee Andrews, wiceprezes działu Paper & Board Business Line w firmie ACTEGA, dodał: Ta nagła zmiana w zachowaniu konsumentów, w połączeniu z ograniczeniami wynikającymi z pandemii COVID-19, wymagała od nas kreatywności, zrozumienia, a następnie sprostania nowym wymaganiom rynku. Na szczęście nasze silne fundamenty i partnerstwo w dziedzinie badań i rozwoju pozwoliły nam to osiągnąć i nadal byliśmy w stanie wspierać naszych klientów w niezakłócony sposób. Późniejsze opinie zwrotne spływające do nas z ich strony były niesamowite.
Połączone zespoły badawczo-rozwojowe, dzięki wykorzystaniu możliwości zapewnianych przez Centrum Doświadczeń Konsumentów Koenig & Bauer, były w stanie odtworzyć środowisko pracy poszczególnych fabryk klientów. Umożliwiło to testowanie nowych produktów ACTEGA i konfiguracji maszyn Rapida i pozwoliło klientom uzupełnić ich procesy produkcyjne o nowe rozwiązania.
Oprócz długoterminowego wsparcia i dostępu do nowych rozwiązań, z których korzystają klienci Koenig & Bauer, nowi użytkownicy maszyn Rapida mogą skorzystać z zestawu startowego ACTEGA. Zestaw ten został opracowany w celu optymalizacji druku realizowanego na każdej maszynie Rapida, zarówno pod kątem opakowań premium, jak i produktów codziennego użytku dla różnych sektorów rynku, w tym druku komercyjnego, pudełek składanych i opakowań z tektury falistej. Tak jak każda maszyna Rapida jest opracowywana i konfigurowana pod kątem indywidualnych potrzeb klienta, tak rozwiązania firmy ACTEGA pozwalają im na dalsze zróżnicowanie oferty i promowanie kreatywnej, zrównoważonej produkcji poligraficznej.
Obie firmy zdają sobie sprawę z presji kosztowej, która jest nieustannie obecna na rynku poligraficznym, i odpowiadają na nią produktami o najwyższej wydajności, które skutkują najniższym całkowitym kosztem druku pojedynczego artykułu – powiedział Andrews. Oferujemy produkty premium dla specjalistycznych rynków, jak również gamę tanich produktów wysokiej wartości, aby sprostać potrzebom najbardziej konkurencyjnych rynków.
I dodał: W naszej współpracy zawsze chodziło o dodawanie wartości drukowanym produktom naszych klientów z pomocą materiałów eksploatacyjnych ACTEGA i optymalizację ich maszyn Rapida, aby pracowały z maksymalną wydajnością. Firmy konkurują o zatłoczone miejsce na półkach sklepowych i muszą wyróżniać swoje produkty, zapewniając jednocześnie ciągłość marki. Dlatego nasi klienci zawsze szukają wartości dodanej dla swoich artykułów, bez względu na to, na jakim segmencie rynku działają. Dzięki współpracy z firmą ACTEGA możemy im zaoferować sprawdzone, zrównoważone rozwiązania, które zapewniają rezultaty o stałej, wysokiej jakości i pozwalają im wyróżnić się na tle konkurencji.
Powiedziano nam, że jedną z największych zalet tego partnerstwa jest to, że klienci mogą zaufać naszym rozwiązaniom. Tworzymy bezpieczne, zrównoważone produkty, zarówno na maszynach, jak i na dalszych etapach produkcji, które zapewniają wysoką wartość przy niskich kosztach. Rozumiemy konkurencyjne środowisko, w którym działają nasi klienci, i nieustannie projektujemy rozwiązania z myślą zarówno o tym, jak i o szybkości, wydajności, wysokiej efektywności i koncentracji na wynikach finansowych naszych klientów. Możliwość dostarczenia tych rozwiązań w czasie, gdy nasi klienci najbardziej ich potrzebowali, była niezwykle istotna i jestem pewien, że w miarę rozwoju długoletniego partnerstwa będziemy nadal dążyć do spełnienia tego zobowiązania wobec naszych klientów, niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość – podsumował Andrews.
Opracowano na podstawie informacji Packaging Portal