Firma Koenig & Bauer szybko realizuje plan restrukturyzacji, który ogłosiła w listopadzie 2024 roku. W przedsiębiorstwie sukcesywnie wdrażana jest nowa struktura segmentów, która ograniczy ich liczbę z trzech do dwóch. 1 grudnia 2024 r. Christian Steinmaßl objął kierownictwo nad różnymi obszarami w ramach segmentu Special & New Technologies (technologii specjalistycznych i nowych technologii), a od 1 lutego 2025 r. za segment Paper & Packaging Sheetfed Systems (systemów arkuszowych dla papieru i opakowań) odpowiada Markus Weiß. Zastąpi on Ralfa Sammecka, który przejdzie na emeryturę w czerwcu 2025 roku. Obaj są członkami Zarządu Grupy, w którym reprezentują swoje segmenty.
Elementem strategicznych zmian była decyzja Christopha Müllera o ustąpieniu – na własną prośbę, w ramach zmiany pokoleniowej - ze stanowiska członka zarządu w dniu 31 marca 2025 r. Jest to kolejny krok na drodze ku planowanej redukcji Zarządu z pięciu do dwóch członków.
Już w połowie 2024 roku Müller przekazał Philippowi Zimmermannowi stanowisko dyrektora wykonawczego Digital & Webfed AG & Co. KG, aby samemu – w roli członka zarządu – mocniej skupić się na rozwoju technologii i partnerstw w dziedzinie druku cyfrowego. W przyszłości w roli doradcy wykonawczego Koenig & Bauer będzie nadal wykorzystywał swoje wieloletnie doświadczenie oraz międzynarodową sieć klientów i partnerów, którą rozwijał przez dziesięciolecia.
Christoph Müller odegrał decydującą rolę w przejściu od tradycyjnego druku wklęsłego na nowoczesny, wysokowydajny druk cyfrowy. Nie obyło się bez wyzwań i balansowania między innowacyjnością a niezbędnymi inwestycjami. Pod jego kierownictwem firma zainicjowała pionierskie projekty, które pozwoliły jej rozwijać się w dziedzinie opakowań i druku cyfrowego.
Christian Steinmaßl, członek zarządu Grupy Koenig & Bauer, obejmie kluczową rolę w nowym segmencie Special & New Technologies (fot. Koenig & Bauer)
Ważnym elementem tego rozwoju była również współpraca z partnerami takimi jak Sealed Air. Kooperacja położyła podwaliny pod rozwój, unikalnej na skalę światową, przemysłowej maszyny do druku cyfrowego RotaJET, która służy nie tylko do drukowania opakowań i książek, ale także do wysokowydajnego druku przemysłowego do tworzenia dekoracji wnętrz oraz kartonów na napoje. Ponadto jego budowana przez lata sieć kontaktów doprowadziła do udanej współpracy z Hewlett Packard (HP), owocem której były maszyny HP PageWide T1190, T700 i T500. Oprócz wspomnianych partnerstw, ważną rolę w wejściu Grupy na rynek bezpośredniego druku na tekturze falistej odegrało nabycie udziałów w Celmacch. Te strategiczne sojusze trwale rozszerzyły portfolio produktów Koenig & Bauer i wzmocniły jej rynkową pozycję. Christoph Müller podkreśla: Cieszy mnie, że po latach odpowiedzialności operacyjnej mogę utrzymać związek z Koenig & Bauer w kolejnej fazie w roli doradcy wykonawczego, aby przekazać moją sieć zbudowaną przez dziesięciolecia oraz wzmocnić i promować relacje z klientami i partnerstwa. Bliskie kontakty z naszymi globalnymi klientami i partnerami to sprawa bliska mojemu sercu i jestem przekonany, że razem możemy odblokować dalsze możliwości.
W ramach programu „Spotlight” Koenig & Bauer ogłosił na początku maja 2024 r. program reorganizacji „D&W 2.0”, którym kierował dr Andreas Pleßke, dyrektor generalny Koenig & Bauer. Do 31 marca 2025 r. wcielanie tych działań w życie zostanie w dużej mierze zakończone. Od tego momentu Christian Steinmaßl, jako członek Zarządu Grupy, przejmie odpowiedzialność za jednostkę biznesową Digital & Webfed (druku cyfrowego i rolowego) w ramach segmentu Special & New Technologies, oprócz dotychczasowych obszarów odpowiedzialności w Industrial, Vision & Protection, Kyana i Group Purchasing.
„Druk jest naszą podstawową działalnością, a innowacje stanowią naszą siłę napędową, dlatego z niecierpliwością czekam na współpracę z kierownictwem Digital & Webfed, Philippem Zimmermannem (CEO) i zmotywowanym zespołem, aby z powodzeniem rozwijać obszar biznesowy Digital & Webfed. Mamy przed sobą ogromne możliwości, takie jak poszerzenie naszej działalności w zakresie fleksograficznego druku zwojowego w nowych segmentach rynku. Z niecierpliwością czekam również na nowe, ekscytujące projekty klientów dla RotaJET, aby dostosować rozwiązania druku hybrydowego do trendów i wymagań branży opakowaniowej. Wspólnie z naszymi klientami kształtujemy produkcję poligraficzną i uwalniamy potencjał druku zwojowego. Każdy dzień oferuje nowe możliwości uczenia się i wprowadzania zmian, wraz z zespołem Digital & Webfed, naszymi klientami i ekscytującymi projektami, które są przed nami” – mówi Christian Steinmaßl.
Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer