Kosmetyki Alba1913 w inteligentnych opakowaniach
9 Jul 2015 10:09

Kosmetyki Alba1913 będą miały inteligentne opakowania. Po zeskanowaniu smartphone’em klient uruchamia aplikację z niezliczonymi możliwościami komunikacji. Debiut pilotażowego rozwiązania zaplanowano na prestiżowych japońskich targach designu.

Alba1913 to pierwsza na świecie marka kosmetyczna, która zastosuje technologię NFC (Near Field Communication) do znakowania swoich produktów. Obecnie są wprowadzane w Japonii, a do końca roku mają trafić do sklepów internetowych w Hongkongu. „Duże ryzyko podróbek w Azji skłoniło nas do zabezpieczenia produktów tagami. Potwierdzenie oryginalności to pierwsza informacja, jaką dostaje klient po zeskanowaniu opakowania” - wyjaśnia Łukasz Rychlicki, właściciel marki Alba1913 i prezes firmy Alba Thyment.

Otagowane kosmetyki Alba1913 są zdaniem twórców systemu nie do podrobienia. „Weryfikacja oryginalności tagów Origintag odbywa się na czterech etapach, z którego każdy stanowi niezależny system szyfrujący. Tylko w przypadku, gdy otrzymamy czterokrotną pozytywną odpowiedź, możemy potwierdzić oryginalność produktu. Cały proces zajmuje mniej niż pół sekundy” – przekonuje Piotr Smagała jeden z założycieli firmy OriginTag, która opracowała system Brand Protection.

NFC daje też możliwości komunikacji z klientem. Może on m.in. sprawdzić opis kosmetyku, jego skład, obejrzeć zdjęcia oraz krótki film o możliwych zastosowaniach. Na bieżąco dowiaduje się też o promocjach i nowościach. Alba1913 zapowiada, że na tym nie koniec. „Mamy mnóstwo pomysłów dotyczących kolejnych funkcjonalności” - dodaje prezes Rychlicki.

Tagi mają być wprowadzone do produkcji masowej na przełomie tego i przyszłego roku również na polskim rynku. Pierwszą prezentację zaplanowano podczas targów Design Tokyo między 8 a 10 lipca. Aplikację można pobrać za darmo z Google Play.

Źródło: epoznan. pl