Labo Print S.A. z najnowocześniejszym parkiem maszynowym
21 Dec 2021 12:02

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych poznańskiej firmy Labo Print S.A. pojawiły się wpisy o kolejnych inwestycjach. Pokazano wielkie skrzynie oraz znacząca ilość miejsca przeznaczonego na instalację tego, co w nich zawarte. Treść mówiła o rozwoju, jednak nie zdradzała szczegółów.

Obecnie wiemy już, że Labo Print S.A. po raz kolejny poczyniło znaczące inwestycje w rozwój. Park maszynowy wzbogacił się o dwa nowoczesne urządzenia, pierwsze tego typu w Polsce. Dzięki zakupom Spółka wyraźnie postawiła na rozwój dwóch segmentów – etykiet cyfrowych oraz opakowań e-commerce i produktów z tektury.

Pierwsze z urządzeń - marki Konica-Minolta, przeznaczone dla działu produkcji etykiet - z niezwykłą precyzją i, co ważne, cyfrowo pokrywa etykiety wybranymi typami uszlachetnień. Złocenie, srebrzenie, lakier wybiórczy, folia z efektem 2D i 3D, a to wszystko w technologii roll to roll.

Wspomniane możliwości w połączeniu z najwyższej jakości ploterem drukującym oraz laserem tnącym w jednej linii tworzą bardzo wydajną i najbardziej nowoczesną linię produkcyjną etykiet cyfrowych w kraju. Dzięki technologii LED, niskiemu zużyciu energii i minimalnym stratom materiałowym zakupione przez firmę urządzenie jest zdecydowanie PRO-ekologiczne.

Drugim urządzeniem, o które wzbogacił się park maszynowy spółki, rozstawionym na ponad 100m² powierzchni, jest ultranowoczesna, pierwsza tego typu maszyna w Polsce – ZUND BHS150. Stanowi ona ostatni element linii produkcyjnej do produkcji opakowań z tektury, która zautomatyzuje cały proces w zakresie cięcia tektury czy innych, miękkich materiałów wielkoformatowych, jak choćby polipropylen czy spienione PVC. Dodatkowo dzięki dwóm systemom tnącym oraz dwóm ruchomym trawersom cięcie materiałów będzie znacząco szybsze, a podaż i następnie odbiór prac będą się odbywać w pełni automatycznie. Dzięki tak skonfigurowanym urządzeniom w jednej linii produkcyjnej Labo Print znacząco zyska na wydajności w tym obszarze, co przełoży się bezpośrednio na jeszcze większy komfort klientów i dostępność produktów z tektury.

Opracowano na podstawie informacji firmy Labo Print