Limitowana edycja butelki Absolut Andy Warhol już w Polsce
13 Mar 2015 12:48

Butelka w limitowanym nakładzie, która nawiązuje do twórczości Andy Warhola, trafiła do Polski. Charakterystyczna grafika odwzorowana na butelce ma przypomnieć o kultowej współpracy wybitnego artysty ze szwedzką marką.

Andy Warhol był jednym z głównych przedstawicieli nurtu pop art. Zyskał międzynarodową sławę dzięki pracom, które wyróżniały się dużym kontrastem kolorystycznym, a także kolekcjom prezentującym popularne produkty konsumpcyjne. Jego słynne grafiki, m.in. z zupą Campbell czy portretem Marylin Monroe, są powszechnie znane na całym świecie. To między innymi te prace zapisały się w kanonie klasyki pop art’u. Nie inaczej jest z kolekcją poświęconą marce Absolut. Ten wybitny artysta w 1986 roku wykreował dla marki pierwszy obraz – reklamę i tym samym wprowadził ją do świata designu. Ukoronowaniem artystycznej współpracy z Warholem, który stworzył ponad 50 portretów butelki Absolut, jest między innymi stała ekspozycja w sztokholmskim Museum of Spirits.

W tym roku marka celebruje początki swojej współpracy z artystą. Jak mówi Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager Absolut: „Wprowadzenie na polski rynek limitowanej edycji Andy Warhol to wyjątkowa okazja dla wszystkich, którzy chociaż trochę interesują się sztuką. Na butelce odwzorowany został najsłynniejszy portret szwedzkiej butelki autorstwa Warhola. Decydując się na uzupełnienie swojej kolekcji o tę pozycję, każdy ma szansę wziąć ze sobą do domu kawałek sztuki, która na co dzień zdobi galerie i międzynarodowe wystawy!”.

Wprowadzeniu limitowanej edycji towarzyszy wyjątkowe wydarzenie. Firma przygotowała dla swoich fanów w Polsce oryginalne narzędzie – Warholizator. Już teraz na profilu marki Absolut na Facebook dostępna jest aplikacja, która umożliwia przerobienie zdjęć w taki sposób, że zyskają pop-art’owy klimat prac Andy Warhola. Co więcej wraz z aplikacją startuje konkurs. Autorzy najlepszych zdjęć mają szansę zdobyć limitowaną butelkę dla siebie i swoich przyjaciół! Przepis na uzyskanie przychylności jury? Szczypta odwagi i duża garść kreatywności!

„Wierzymy, że w każdym z nas drzemie artystyczna dusza, stąd pomysł na niecodzienną aplikację, która mam nadzieję dostarczy wielu emocji i kto wie – może zainspiruje kogoś do dalszych zabaw z pop-kulturową sztuką? ” – dodaje na koniec Dorota Durakiewicz, zarządzająca marką w Polsce.

Butelki z limitowanej edycji Andy Warhola dostępne są w wybranych punktach sprzedaży w ograniczonym nakładzie.

Źródło: Absolut