W celu spełnienia celów stawianych przez strategię zrównoważonego rozwoju, wśród których poczesne miejsce zajmuje stałe ograniczanie negatywnego wpływu etykiet na środowisko, koncern L’Oréal nawiązał współpracę z firmą Avery Dennison. Bezpośrednim przejawem współpracy jest rozpoczęcie przez oddział L’Oréal Americas wymiany etykiet na części spośród najważniejszych produktów koncernu. Na pojemnikach pojawią się super cienkie etykiety Avery Dennison Global MDO, przy których wytwarzaniu zużywanych jest o 40% mniej odpadów, a ich energochłonność jest o 37% niższa niż w przypadku tradycyjnych produktów. Dodatkowo na rolce mieści się ich dwukrotnie więcej, co pozwala na oszczędności na kosztach transportu i zmniejsza zanieczyszczenie środowiska.
Jak przekonuje dostawca etykiet, firma Avery Dennison, dzięki jej produktom L’Oréal zmniejszy swój negatywny wpływ na środowisko w zakresie od 7% do 19% w zakresie zużycia paliw kopalnych, wody, i energii, emisji gazów cieplarnianych oraz produkcji odpadów.
„Wierzymy głęboko, że możliwe jest stworzenie 'ekologicznego' łańcucha dostaw'” - mówi David Wolbach, młodszy wiceprezes działu Packaging Hair w L’Oréal Americas. „Jednak by osiągnąć upragniony cel – redukcję zużycia materiałów – nie możemy pracować sami. Jest niezwykle ważne, by wszystkie elementy łańcucha wartości: dostawcy materiałów, drukarze, konsumenci i firmy zajmujące się recyklingiem – współpracowały nad stworzeniem jasnego, przejrzystego i nieobciążającego środowiska łańcucha produkcji na globalną skalę.”
Na podstawie informacji L’Oréal opracował TK