Mark Andy na Labelexpo Southeast Asia 2023
3 Mar 2023 10:41

Targi Labelexpo Southeast Asia 2023 odbywające się w Bangkoku (Tajlandia) w dniach 11-13 lutego br. były kolejnym wydarzeniem z cyklu Labelexpo Global Series, zorganizowanym przez Tarsus Group. W wystawie wzięło udział ponad 170 wystawców, wśród nich - Aldus Group. Firma od wielu lat pozostaje autoryzowanym dystrybutorem rozwiązań Mark Andy w regionie Australii i Azji Pacyficznej.

Na stoisku byli też obecni przedstawiciele Crosslink - autoryzowanego dealera Mark Andy w Japonii. Podczas trzydniowego wydarzenia, które miało prawdziwie międzynarodowy charakter, promowali oni wspólnie rozwiązania z oferty Mark Andy: cyfrowe/hybrydowe i fleksograficzne maszyny drukujące oraz przewijarki/krajarki. Zainteresowanie nimi ze strony zwiedzających stoisko Aldus Group było bardzo duże, zarówno ze strony obecnych jak i potencjalnych użytkowników maszyn Mark Andy.

Targi Labelexpo Southeast Asia były dla nas - po ubiegłorocznej wystawie w Indiach - kolejną świetną okazją do promowania najnowszych rozwiązań Mark Andy, skierowanych na rynek etykiet i opakowań drukowanych w technologii wąskowstęgowej - mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. Rynki Dalekiego Wschodu i Azji Pacyficznej, jak też Australii i Oceanii, są bardzo perspektywiczne w wymiarze lokalnym, a wiele działających tam drukarń, dotychczas bazujących na konwencjonalnych, wysłużonych maszynach (typograficznych czy sitodrukowych) rozważa inwestycję w nowoczesny sprzęt, wykorzystujący fleksografię oraz druk cyfrowy. Mamy tu bardzo dużo do zaoferowania, a Mark Andy stale wprowadza do swojej oferty nowe rozwiązania technologiczne.

W ostatnim czasie były nimi m.in. hybrydowe maszyny - inkjetowa Digital Series iQ czy tonerowa Digital Pro MAX. Także w obszarze oprogramowania wspierającego produkcję etykietową dzieje się w Mark Andy bardzo dużo. W minionym roku firma wprowadziła do oferty dwa stworzone we własnym zakresie rozwiązania software’owe. Pierwsze to sMArt link - system monitorowania procesu wytwórczego w czasie rzeczywistym, zaprojektowany z myślą o optymalizacji maszyn wykorzystywanych do drukowania etykiet i opakowań. Drugim był moduł do cyfrowej impozycji ProWORX.

Wszystkie one były przedmiotem rozmów przeprowadzonych przez nas podczas targów wspólnie z przedstawicielami firmy Crosslink - potwierdza Chris Bodger, National Sales Manager Graphics w firmie Aldus Group. Labelexpo Southeast Asia odwiedziło wiele osób i - co istotne - byli to nie tylko przedstawiciele lokalnych, tajskich drukarń i przetwórców etykiet. Targi okazały się prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem, przyciągając gości z krajów dalekowschodnich i Azji Pacyficznej oraz Australii. Podczas dyskusji na stoisku wyraźnie dało się odczuć wzmożone zainteresowanie technologią cyfrową i hybrydową. Staraliśmy się podczas rozmów wskazywać na liczne zalety wdrożenia maszyn tego rodzaju, dających przewagę rynkową ich użytkownikom przede wszystkim w zakresie produkcji nisko- i średnionakładowej. Duże wrażenie na naszych gościach robiły zaprezentowane na stoisku próbki wydruków zrealizowanych w maszynach Digital Series HD, Digital Series iQ i Digital Pro, zwłaszcza te uwzględniające różne formy uszlachetniania, rzecz jasna realizowanego inline. To właśnie jakość i wydajność w dużym stopniu decydują o sukcesie rynkowym maszyn hybrydowych Mark Andy.

Wydajność, ekologia, lokalne wsparcie

Jak dodaje Chris Bodger, poza jakością i wydajnością rozmowy z klientami coraz częściej dotyczą również kwestii środowiskowych: Drukarnie i przetwórcy poszukują tu pomocy i wsparcia ze strony producentów i dostawców sprzętu poligraficznego. Również nas pytano o to, w jaki sposób możemy się włączyć w kwestię niwelowania śladu węglowego i realizowania polityki zrównoważonego rozwoju przez naszych klientów. Sporo uwagi przywiązywano w tym kontekście do kwestii zredukowania ilości odpadów generowanych podczas procesów drukowania i uszlachetniania.

Tu z pomocą przychodzą nie tylko wydajne maszyny do drukowania i przetwarzania etykiet, jakie posiadamy w ofercie, ale też wspomniane wcześniej rozwiązania software’owe - mówi Lena Chmielewska-Bontron. Optymalizacja procesów produkcji i zwiększanie szeroko rozumianej wydajności wpisuje się w kwestie środowiskowe, gdyż usprawnienia w zakresie software’u pomagają lepiej wykorzystywać surowce i ograniczać straty materiałowe. Właściwa impozycja prac w programie ProWORX i ich prawidłowe rozmieszczenie pomaga realizować krótkie i średnie serie wydajniej i bardziej proekologicznie. Z kolei system sMArt link umożliwia wgląd w status produkcji w czasie realnym, dzięki czemu operator może dokonywać na bieżąco korekt i usprawnień, wpływając na wyższą wydajność i minimalizując ilość odpadów. Cieszymy się zatem, że za sprawą nowych rozwiązań, zarówno sprzętowych jak i software’owych, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Ważna kwestia, na którą zwracali uwagę nasi goście, to wsparcie techniczne oferowane lokalnie i bieżąca dostępność do części zamiennych. Dzięki rozbudowanym strukturom handlowym i serwisowym Aldus Group i Crosslink nasza działalność w tym zakresie obejmuje cały region Azji Pacyficznej i Australii - dodaje Chris Bodger.

Po Azji - Ameryka Łacińska i Europa

Podsumowując targi Labelexpo Southeast Asia, Chris Bodger mówi: Z naszego punktu widzenia było to bardzo udane wydarzenie. Wysoka frekwencja, międzynarodowa publiczność, rzeczowe rozmowy na stoisku - wszystko to skłania nas do refleksji, by w przyszłości zaprezentować na tych targach działającą maszynę. Z pewnością jednak znajdziemy się w gronie wystawców kolejnej edycji tej wystawy.

Lena Chmielewska-Bontron dodaje: Dziękujemy naszym partnerom handlowym z Azji i Australii za skuteczną promocję Mark Andy podczas tego wydarzenia. Mamy nadzieję na rychłe spotkania także z klientami z innych kontynentów podczas dwóch wydarzeń z serii Labelexpo, jakie jeszcze w tym roku są przed nami: w kwietniu w Meksyku i we wrześniu w Brukseli. Z pewnością oba te wydarzenia będą doskonałą okazją do dyskusji na temat rynku, zmian na nim zachodzących i oczekiwań klientów oraz konsumentów.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy

Zdjęcia (od góry): 1. Przedstawiciele Aldus Group i Crosslink na stoisku targowym. 2/ Do dyspozycji gości targowych były liczne próbki wydrukowane i uszlachetnione w maszynach hybrydowych Mark Andy.