Firma Mars Wrigley rozpoczęła limitowane testy nowych papierowych opakowań swych popularnych batonów Mars w brytyjskich sklepach Tesco. Jak twierdzi producent, zmiana opakowania przyczyni się do znaczącego ograniczenia ilości tworzyw sztucznych zużywanych dotychczas do pakowania batoników.
Richard Sutherland-Moore, ekspert ds. opakowań w centrum badawczym Slough należącym do Mars Wrigley, powiedział: Badamy różne rodzaje alternatywnych rozwiązań opakowaniowych dla naszych słodyczy. W przypadku batonu Mars wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego papierowego opakowania o wystarczającej barierowości, tak by chronić czekoladę, a jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo, jakość oraz integralność produktu i zapobiegać jego marnowaniu.
Dane pozyskane w trakcie badań będą stanowić podstawę dla innych działań podejmowanych przez Mars Wrigley, które przyczynią się do zmiany jej opakowań pod kątem wymagań gospodarki o obiegu zamkniętym. Jak twierdzi firma, obecnie blisko połowa jej opakowań jest przeprojektowywana lub eliminowana z myślą o tym celu.
Adam Grant, dyrektor generalny w brytyjskim oddziale Mars Wrigley, podkreślił, że test dostarczy wartościowych informacji na temat tego, jak opakowania z papieru radzą sobie w codziennym użytkowaniu. Chociaż wyzwania mogą wpływać na tempo postępów w realizacji naszej wizji, w Mars Incorporated robimy wszystko, by wdrażać realne rozwiązania zawsze, gdy jest możliwy recykling (…).
Opracowano na podstawie informacji firmy Mars Wrigley