Masterpress S.A. finalistą World Beverage Innovation Awards 2014
20 Nov 2014 13:48

Wyprodukowana przez Masterpress S.A. etykieta sleeve limitowanej, francuskiej edycji wódki Żubrówka została wyselekcjonowana do grupy finalistów prestiżowego konkursu World Beverage Innovation Awards 2014. Warto podkreślić, że wykonana przez Masterpress etykieta jest jedynym produktem zgłoszonym przez firmę z Polski, który zakwalifikował się do grona zwycięzców i finalistów tegorocznej edycji konkursu.

W tegorocznej edycji World Beverage Innovation Awards etykieta Żubrówki wystartowała w kategorii „Najlepszy projekt opakowania lub etykieta”. Spośród 28 uczestników kategorii jury wybrało grono ścisłych finalistów, do którego ostatecznie trafiło 5 projektów, w tym etykieta limitowanej edycji Żubrówki. Wyniki ogłoszone zostały podczas uroczystej gali zorganizowanej w ramach targów BrauBeviale 2014 w Norymberdze.

Pierwsza edycja konkursu World Beverage Innovation Awards odbyła się w 2003 r. W ciągu 11 lat zyskał rangę najważniejszego w świecie konkursu w przemyśle napojów. Organizatorom przyświeca idea popularyzacji i nagradzania innowacji pojawiających się we wszystkich sektorach branży napojów na całym świecie. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 325 zgłoszeń z 40 krajów w 26 kategoriach.

„Etykieta termokurczliwa zdobiąca limitowaną edycję wódki Żubrówka w butelce 750 ml znakomicie podkreśla charakter marki premium. Została wydrukowana na przeźroczystej folii PET przy wykorzystaniu innowacyjnego, hybrydowego procesu drukarskiego. Druk hybrydowy umożliwił uzyskanie żywych kolorów dzięki zastosowaniu farb UV w technologii flekso i jednoczesne wykorzystanie farby metalicznej naniesionej w technologii rotograwiury. Cały proces odbył się w jednym przebiegu maszyny drukarskiej” - mówi Waldemar Zdrodowski, wiceprezes Zarządu Masterpress, i dodaje: „Miejscowo zastosowaliśmy również matowy lakier, co pozwoliło osiągnąć efekt zmiękczenia niektórych elementów wizualnych. Dodatkowo w produkcji wykorzystaliśmy też preparat eliminujący występowanie plam mogących pojawiać się na niezadrukowanych obszarach etykiety w wyniku skraplania się pary wodnej.”

Źródło: Masterpress S.A.