Niemiecki oddział koncernu McDonald's rozpoczął testy nowej koncepcji pakowania swych produktów; dotychczas używane pudełka tekturowe zostaną zastąpione przez cienki papier do owijania, co zdaniem firmy ma o ok. 70-proc. ograniczyć zużycie materiału opakowaniowego. Nowe rozwiązanie w najbliższych dwóch miesiącach trafi do 30 restauracji i będzie używane do pakowania większości produktów globalnej sieci.
Miłośnicy żywności spod znaku złotych łuków zyskają okazję podzielenia się swoją opinią na temat nowych opakowań w restauracjach McDonald's. Ponieważ ich wdrożenie zmieni również kuchenne procedury obowiązujące w tej firmie, równocześnie odbywać się będą także ich testy. Jeśli uzyskane rezultaty będą zadowalające, nowa koncepcja pakowania trafi do wszystkich niemieckich restauracji koncernu. Przypomnijmy, że od marca 2021 r. produkty McWraps oraz wybrane hamburgery są owijane w papier.
Dodatkowo niemiecki McDonald's pakuje już część swych hamburgerów i McWrapów w papier produkowany z trawy. Nowatorski proces produkcji wykorzystuje włókna trawy w połączeniu z konwencjonalnym papierem i – jak twierdzi firma McDonald's – przynosi oszczędności w zużyciu energii i wody oraz ogranicza emisję CO2. Papier zawierający ok. 20% włókien trawy posiada certyfikat FSC, pochodzi z lokalnych źródeł i jest pozyskiwany z już istniejących upraw.
Opracowano na podstawie informacji firmy McDonald's