„Mięso drobiowe pakowane to wybór zdecydowanie wygodniejszy i bardziej bezpieczny niż jego zakup "luzem” – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa (KRD). Jak pokazują badania, Polacy zdecydowanie chętniej kupują drób sprzedawany "luzem", najczęściej w sklepach mięsnych lub w osiedlowych sklepikach u zaprzyjaźnionych sprzedawców. Tymczasem w większości krajów UE znaczna część mięsa drobiowego sprzedawana jest w opakowaniach.
„Konsumenci często kierują się nawykiem i nie doceniają zalet, jakie daje mięso drobiowe sprzedawane w formie pakowanej. Warto pamiętać, że dzięki opakowaniu konsument ma łatwy dostęp do istotnych informacji: nazwy producenta i daty przydatności do spożycia. Ponadto znajduje się na nim numer partii produkcyjnej, dzięki której można zidentyfikować pochodzenie drobiu i warunki produkcji. Widzimy tu istotną potrzebę edukacji kupujących” - komentuje Łukasz Dominiak.
Dodaje, że z wymienionych powodów KRD rozpoczęło akcję informacyjną, która zaprezentuje konsumentom zalety pakowanego mięsa drobiowego. Kampania będzie prowadzona m. in. w sieci handlowej Tesco.
Źródło: portalspozywczy.pl