Nabiał ma największy udział w rynku żywności pakowanej
2 Mar 2015 10:28

Największy segment w żywności pakowanej stanowi nabiał, który jest szacowany na ok. 16 miliardów złotych w 2015 roku. Jest to drugi najszybciej rosnący segment po słodyczach (9 miliardów złotych w ubiegłym roku – oceniła w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Małgorzata Kołton, dyrektor generalny Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

Jej zdaniem Polacy częściej wybierają żywność postrzeganą jako zdrową. Dodatkowo rośnie popyt na żywność pakowaną - według danych Euromonitor International wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie do około 62 miliardów złotych w 2015 roku.

„Gdy porównuję obecny polski rynek detaliczny z tym sprzed 10 lat, to widzę ogromną zmianę. Jest to zupełnie inna struktura i rodzaj handlu. Współpracując z naszymi klientami, a są nimi także sieci handlowe, staramy się ich wspierać w rozwoju produktów, również pod kątem produkcji marek własnych” - mówi Małgorzata Kołton.

Równocześnie zaznacza, że Polska, na tle innych państw, jest krajem, gdzie marki producenckie stanowią większość sprzedaży, a marki własne sieci rozwijają się bardzo szybko. - Widzimy także, że sieci są bardzo świadome, jeśli chodzi o kwestie środowiskowe i zrównoważonego rozwoju – dodaje.

Źródło: portalspozywczy.pl