Nowa architektura opakowań marki Tikkurila
23 Jul 2015 06:57

Firma Tikkurila, jeden z głównych graczy na rynku farb - zarówno polskim jak i Europy Środkowej i Wschodniej – powierzyła agencji SaltPepper Brand Design zadanie dostosowania opakowań dla flagowej marki Tikkurila we wszystkich liniach produktowych na rynek polski.

Relaunch opakowań był następstwem zmian brandingowych marki, które Tikkurila rozpoczęła globalnie od odświeżenia logotypu. Agencja SaltPepper była odpowiedzialna za opracowanie projektów opakowań farb skierowanych na rynek polski na podstawie nowego, spójnego systemu stworzonego globalnie dla designu opakowań marki Tikkurila. Zadanie dostosowania opakowań na rynek polski obejmowało produkty m.in. z linii Tikkurila Optiva, Tikkurila Valtti, Tikkurila Pure White, Tikkurila Super White, Tikkurila Everal – łącznie ponad 100 SKU.

Nowa architektura opakowań opiera się na zastosowaniu key visuali oraz ujednoliconej struktury komunikacji na opakowaniu. Projektant przyłożył dużą wagę do wypracowania spójności poszczególnych produktów i wszystkich SKU w ramach każdej z linii. Dzięki zastosowaniu tożsamej kodyfikacji w projektach poszczególnych key visuali, uzyskano efekt rozpoznawalności marki produktów. Portfolio ma teraz spójny, łatwo identyfikowalny charakter. Jasna, przejrzysta architektura tekstu ułatwia szybkie i prawidłowe odczytywanie kluczowych informacji.

Źródło: SaltPepper Brand Design