Nowe opakowania sieci McDonald’s
18 Jan 2016 08:49

Sieć fastfoodowa McDonald's wprowadza nowe, uproszczone opakowania zaprojektowane przez agencję Boxer, które mają działać jako „ruchome billboardy”. Nowy wizerunek otrzymają torebki na wynos, kubeczki na napoje oraz pudełka na kanapki. Operacja zmiany opakowań rozpoczęła się w styczniu w USA, a do końca 2016 r. ma objąć ponad 36 tys. punktów usługowych McDonald's na całym świecie.

Prosta typografia w jaskrawych kolorach, która pokrywa papierowe i tekturowe pojemniki, została połączona z ikonicznym logo McDonald's, czyli złotym łukiem. „Nowy wygląd jest prosty, świeży i zgodny z nowoczesną i postępową wizją firmy sprzedającej kanapki” - brzmi komunikat McDonald's. „Każdego dnia 69 mln klientów odwiedza restauracje McDonald's na całym świecie, więc nowe opakowanie to widoczna zmiana” - dodał Matt Biespiel, dyrektor ds. globalnego marketingu firmy.

Do opracowania nowego wizerunku opakowań zaproszono zespoły projektantów z różnych firm, m.in. Leo Burnett, TBWA, DDB Hong Kong, Creata and Landini, Forpeople i Boxer. Ostatnia z nich opracowała koncepcję w swym londyńskim biurze, a następnie przesłała projekt do Chicago.

„To nowy kierunek dla marki, która ma być bardziej nowoczesna i progresywna; nowe opakowania to podkreślają” - powiedział główny dyrektor kreatywny firmy Boxer Paul Castledine. „Ponieważ jest ona dynamiczna i prosta, opakowania działają niemal jak ruchome billboardy.”

Na podstawie informacji McDonald's opracował TK