Firma UPM Raflatac poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowych wzorników do etykietowania (swatchbooków) win, alkoholi wysokoprocentowych, napojów i produktów premium. Próbniki, dostępne na rynku EMEIA zarówno w kompaktowym, jak i powiększonym formacie, umożliwiają drukarniom, markom i projektantom ocenę tekstury, koloru i estetyki szerokiej gamy wysokiej jakości materiałów etykietowych.
„Swatchbooki są niezbędnym narzędziem dla drukarzy i projektantów, zapewniając zarówno wizualną, jak i dotykową ocenę materiałów etykietowych. Naszym celem było zaprezentowanie swych rozwiązań w sposób, który jest zarówno przyjazny dla użytkownika, jak i wyjątkowo inspirujący dla rynku docelowego" - opisuje Stefano Pistoni, Senior Manager, Business Growth, Wine and Spirits Label Solutions, UPM Raflatac.
Próbniki zawierają rozwiązania papierowe i foliowe SmartChoice firmy UPM Raflatac, które wspierają właścicieli marek pragnących zmniejszyć swój wpływ na środowisko dzięki materiałom pochodzącym z recyklingu oraz surowcom odnawialnym lub zoptymalizowanym pod kątem zasobów. Szczegółowe informacje o tych i innych rozwiązaniach są dostępne za pośrednictwem kodów QR w całym wzorniku. Przykładami prezentowanych rozwiązań SmartChoice są:
Przy opracowywaniu wzornika firma UPM Raflatac współpracowała z wielokrotnie nagradzaną przez Pentawards agencją projektową Maba, a w projekcie uczestniczyła również wiodąca w branży drukarnia Grafical. Dzięki współpracy z tak uznanymi partnerami w łańcuchu wartości UPM Raflatac była w stanie uzyskać informacje od rzeczywistych użytkowników wzorników, co umożliwiło stworzenie optymalnego doświadczenia użytkownika.
"Piękne wzornictwo nowych książeczek inspirowane jest fińskim dziedzictwem UPM i nordycką naturą. To, w połączeniu z innowacyjnością i tradycjami projektowymi, jest widoczne w nowych wzornikach o kształtach przypominających fińskie jeziora i innowacyjnej, inspirowanej naturą estetyce" - mówi Carles Anadon, Senior Manager, Business Growth, Consumer Label Solutions, UPM Raflatac.
Swatchbooki zostaną po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane na targach Packaging Première, odbywających się w trakcie Paris Packaging Week 2025 w dniach 28-29 stycznia.
Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac