Opakowanie ważne dla zwiększenia sprzedaży
25 Sep 2014 10:08

„Opakowania detaliczne: rok 2016 i później" to trzeci z serii raportów Punkt widzenia firmy Stora Enso Packaging Solutions. Omawia szybkie zmiany następujące w handlu detalicznym oraz ich wpływ na zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w przyszłości.

Raport przedstawia także analizy przypadków ukazujące, jak niektórzy sprzedawcy detaliczni obniżyli koszty pakowania na poziomie 50-70% dzięki stosowaniu innowacyjnych opakowań. Przybliża również kluczowe czynniki wyróżniające sprzedawców na rynku, gdzie w ciągu 10 lat wskaźnik udziału produktów marek własnych ma wzrosnąć do 50%.

„Gdy 70% decyzji o zakupie produktów żywnościowych zapada w miejscu sprzedaży, a na rynku handlu detalicznego panuje silna konkurencja, opakowanie odgrywa istotną rolę w zwiększaniu sprzedaży i obniżaniu kosztów w całym łańcuchu wartości. Sprzedawcy detaliczni, którzy najlepiej zrozumieją potencjał opakowania i w pełni go wykorzystają, będą mieli największe szanse na sukces na rynku” - mówi Tomasz Żebrowski, prezes Stora Enso Poland.

Stora Enso jest światowym promotorem nowoczesnych rozwiązań w branży biomateriałów, opakowań, papieru i produktów drzewnych. Stora Enso zatrudnia około 29 tys. pracowników na całym świecie. W 2013 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 10,6 miliarda Euro.

Źródło: portalspozywczy.pl