Opakowania nie tylko chronią produkt, ale dodatkowo stanowią potężne narzędzie marketingowe i reklamowe, które wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. W najnowszej części serii Blue Couch przygotowanej przez firmę Sappi widzowie mogą dowiedzieć się, co kryje się pod nazwą „packvertising” i w jaki sposób markowi producenci mogą optymalnie zaprezentować swoje produkty w punktach sprzedaży.
Gośćmi najnowszego z wywiadów Sappi - tym razem zatytułowanego „Packvertising i siła marki w punkcie sprzedaży” - byli Lars Scheidweiler, szef ds. rozwiązań pakujących w Sappi, oraz Olaf Hartmann, dyrektor zarządzający w Multisense Institute of Sensory Marketing.
Sposób, w jaki ludzie podejmują decyzje o zakupie w sytuacji, w której muszą wybierać spośród olbrzymiego asortymentu podobnych produktów, jest bardzo złożony. Na poziomie podświadomości mózg nieustannie pracuje nad oceną sygnałów zmysłowych, takich jak dotyk, zapach i dźwięk. Aby przyciągnąć uwagę klientów, producenci powinni nie tylko zwracać uwagę na funkcjonalność przy wyborze materiałów opakowaniowych, ale także nie zapominać o wrażeniach dotykowych.
Jak zatem producenci marek wybierają odpowiedni materiał opakowaniowy? W jaki sposób opakowanie może wywoływać emocje u konsumentów? I jaką rolę odgrywa tu świadomość ekologiczna? Lars Scheidweiler oraz Olaf Hartmann rozmawiają o tym w najnowszym odcinku serii Blue Couch. Hartmann opowiedział między innymi o ciekawym eksperymencie, który ilustruje wpływ różnych struktur powierzchni opakowań na zachowanie konsumentów.
Film jest już dostępny na stronie internetowej Sappi. Osoby zainteresowane obejrzeniem najnowszego i poprzednich odcinków serii mogą to zrobić pod adresem https://www.sappi-psp.com/the-blue-couch-series.
Opracowano na podstawie informacji firmy Sappi