Rynek e-commerce błyskawicznie się rozwija - obecnie online kupuje ponad 23 mln Polaków. Pole do popisu dla marek jest ogromne, ale konkurencja również. Oczekiwania klientów rosną nie tylko wobec zamawianego produktu, ale także opakowania - liczy się nie tylko funkcja, ale także estetyka. Dlatego doskonałym sposobem na wyróżnienie jest packvertising. Rozwiązanie to wspiera Konica Minolta, której urządzenia doskonale sprawdzają się w druku na tekturze falistej. Przedsiębiorstwo podjęło współpracę z Glov, polską marką produktów i kosmetyków dla kobiet, która dociera do klientów w 60 krajach.
Najprostszą definicją packvertisingu jest „reklama przez opakowanie”. Jednak w tym krótkim zdaniu kryje się ogromny potencjał. Badania „interaktywnie.com” wykazują, że aż 91% respondentów zwraca uwagę na wizualną stronę opakowań, co ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych. Ponadto ponad 50% osób, które otrzymują zamówienie w niestandardowym opakowaniu, twierdzi, że chętniej skorzysta z usług tej samej firmy przy przyszłych zamówieniach.
Opakowanie staje się nie tylko strojem, w którym produkt prezentuje się publiczności, ale najpotężniejszą dźwignią marketingową i reklamową determinującą wybór klientów. Dobrze i pomysłowo wyglądający produkt zyskuje na wartości jeszcze przed jego użyciem. W końcu opakowanie jest często pierwszym i ostatnim punktem kontaktu z konsumentem - mówi Łukasz Kurasiński, Business Development Managera Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.
Konica Minolta dzięki swoim urządzeniom wielofunkcyjnym wspiera kreatywną komunikację. PKG-675i doskonale sprawdza się w druku na tekturze falistej - jednocześnie jednym z najprostszych i najlepszych materiałów służących do pakowania dowolnego produktu. Urządzenie zaprojektowane dla producentów tektury falistej, przetwórców, drukarni i właścicieli marek poszukujących rozwiązania do druku cyfrowego w krótkich seriach okazało się rozwiązaniem idealnym dla packvertisingu firmy Glov.
Glov wyróżnia się na Święta
Glov to polska marka kosmetyków i produktów dla kobiet, która dociera obecnie do odbiorców w ponad 60 krajach na świecie. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Monikę Żochowską i Ewę Dudzic-Filasetę, a ich przygoda zaczęła się 10 lat temu od stworzenia kultowej dziś rękawiczki do demakijażu. Obecnie sklep internetowy obejmuje pełną gamę produktów kosmetycznych oraz gadżetów.
Firma zaplanowała wysyłkę produktów do influencerów w Polsce i zagranicą w specjalnie zaprojektowanych świątecznych opakowaniach, a pomóc miało w tym właśnie urządzenie PKG. Wynikiem współpracy Konica Minolta i Glov były fantastyczne opakowania świąteczne, przypominające tzw. christmas cracker. W ten sposób powstała przepiękna bożonarodzeniowa kolekcja, która dotarła do szerokiego grana influencerów w Polsce oraz za granicą.
Tektura falista – brązowe złoto
Tektura falista, z której powstały wyjątkowe opakowania użyte w kampanii firmy Glov, wykorzystywana była od lat przez dziesiątki branż, a w dobie packvertisingu odkrywa kolejne możliwości. Materiał doskonale dostosowuje się do kształtu i gabarytów produktu, co pozwala wyróżnić go wizualnie, ale też otwiera nowe możliwości w sposobie dostaw i pozwala na oszczędności. Rozwiązanie okazuje się idealne przy szerokiej ofercie i różnych konfiguracjach.
Coraz istotniejszy dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Opakowania z tektury falistej sprawdzają się doskonale m.in. podczas różnych akcji marketingowych, promocji limitowanych edycji produktów, czy innych działań wymagających szybkiego procesu produkcyjnego oraz spersonalizowanych opakowań – podsumowuje Łukasz Kurasiński, Business Development Manager Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na: LINK
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta