Perspektywy opakowań giętkich wyglądają obiecująco
7 Aug 2015 10:20

Globalny rynek opakowań giętkich na produkty spożywcze w 2018 r. będzie się szybko rozwijał; jak przekonuje firma badawcza Canadean, za trzy lata zużytych zostanie blisko 800 mld (786.095 mld) takich opakowań. To efekt coraz częstszego preferowania przez konsumentów innowacyjnych produktów w rodzaju torebek z tworzyw sztucznych zamiast tradycyjnych opakowań ze szkła, papieru czy metalu.

Podane szacunki oznaczają, że producenci opakowań giętkich zwiększą swój udział na rynku artykułów spożywczych do 53,1% w ciągu najbliższych trzech lat. O ile szkło, metal i papier jako materiały opakowaniowe stają się coraz mniej popularne, innowacyjne opakowania giętkie, np. woreczki, zyskują na znaczeniu. Raport Canadean szacuje, że globalne zapotrzebowanie na taki właśnie rodzaj opakowań wzrośnie w latach 2014-2017 o 2.489 mln opakowań, co będzie oznaczało aż 14,9% wzrost ich sprzedaży. Z drugiej strony opakowania metalowe zanotują najwolniejszy wzrost w wysokości 2,5% CAGR (w latach 2013-2018).

„Woreczki są jednocześnie lekkie i wytrzymałe, co oznacza, że przechowywanie produktów w szafkach kuchennych jest łatwiejsze, a na dodatek są mniej podatne na uszkodzenia i mniej uciążliwe w transporcie. Zapewniają również konsumentom cierpiącym na brak czasu dostęp do dań instant oraz przekąsek spożywanych w biegu” - mówi Kirsty Nolan, analityczka w firmie Canadean. Woreczki przeznaczone do kuchenek mikrofalowych już wkrótce prześcignął pod względem popularności dania gotowe pakowane w metalowe puszki. „Zewnętrzna warstwa z tworzywa w takich woreczkach została opracowana w taki sposób, by szybko stygnąć, ale utrzymuje gorącą zawartość, co ułatwia spożywanie zawartości w chwilę po wyjęciu z kuchenki” - dodaje Nolan.

Źródło: Canadean