Firma Caskstrength Creative połączyła swe siły z Diageo i wypuściła na rynek pierwsze whisky... trójwymiarowe. Nazwane, a jakże, 3D, jest 56,4% mieszanką trzech pierwszorzędnych szkockich whisky typu single malt z oferty Diageo: Dailuaine, Dalwhinnie oraz Dufftown, wymieszanych przez założycieli Caskstrength Joela Harisona i Neila Ridleya pod okiem mistrza kupażowania Diageo – Matthew Crow'a.
Nazwa 3D nie wzięła się jedynie z pragnienia twórców, by podkreślić pierwszą w historii mieszankę wspomnianych gatunków szlachetnego trunku. To także pierwsze opakowanie whisky, przy którego produkcji wykorzystano technologię trójwymiaru – konkretnie w druku etykiet, których głębię można podziwiać dzięki dołączonym do każdej butelki stereoskopowym okularom. Co więcej każda etykieta na tylnej stronie zawiera kod QR z adresem strony internetowej; można z niej pobrać plany specjalnego rękawa na butelkę i wydrukować go na trójwymiarowej drukarce!
Whisky 3D pojawiła się na rynku w limitowanej edycji 504 butelek, które można zamawiać przez internet w cenie 49.99 funtów.
Na podstawie informacji firmy Diageo opracował TK