50% mniej tworzyw w butelkach NIVEA
17 Nov 2020 10:57

Dzięki intensywnym pracom badawczym prowadzonym przez koncern Beiersdorf butelka i zakrętka nowego balsamu do ciała NIVEA Naturally Good Body Lotion zostały przeprojektowane, dzięki czemu ich produkcja pochłania o 50% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu z dotychczas używanym standardowym opakowaniem.

Butelka jest bardzo cienka i posiada dno o nietypowym kształcie, dzięki czemu można ją łatwo wycisnąć, a po zużyciu zwinąć w ciasny rulonik – niczym tubkę pasty do zębów. Dla klientów możliwość zużycia produktu do ostatniej kropli jest istotną korzyścią. Pojemnik nadaje się do 100-proc. recyklingu i może być częścią obiegu materiałowego w krajach posiadających rozwiniętą infrastrukturę zbiórki odpadów. Transport produktu z fabryki do miejsca sprzedaży jest także bardziej zrównoważony, ponieważ dzięki nowemu wzornictwu butelki są cieńsze i lżejsze.

Aby ograniczyć negatywny wpływ swej działalności na środowisko Beiersdorf realizuje program 4R oparty na czterech filarach: redukcji, ponownym wykorzystaniu, recyklingu i zastępowaniu (reduce, reuse, recycle, replace) opakowań plastikowych w całym asortymencie marek, m.in. NIVEA oraz Eucerin, dzięki czemu możliwe stanie się osiągnięcie założeń Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Jednym z kluczowym elementów takiego podejścia jest wykorzystanie materiałów PCR,czyli zrecyklowanych plastikowych odpadów z gospodarstw domowych. Do końca 2020 r. 90% butelek z PET produkowanych przez Beiersdorf w Europie będzie zawierać surowce pochodzące z recyklingu; tylko to pozwoli na zaoszczędzenie ponad 1200 ton tworzyw pierwotnych pochodzenia kopalnego. Ponadto niektóre od niedawna sprzedawane produkty, takie jak zestaw żeli pod prysznic NIVEA Shower Fresh Blends, są pakowane w butelki z PET wykonane w co najmniej 97% z surowca PCR (oszczędność: 150 ton plastików pochodzenia kopalnego). Niemcy będą pierwszym krajem, który do końca tego roku zacznie sprzedawać produkty do mycia ciała i włosów NIVEA w opakowaniach z PET i HDPE niemal wyłącznie pochodzących z odzysku, co oszczędzi ok. 2 tys. tworzyw pierwotnych. Wkrótce podobna polityka zostanie wprowadzona również w innych krajach Europy.

„Jesteśmy przekonani, że globalnego problemu tworzyw sztucznych nie da się rozwiązać w izolacji, ale wymaga on szerszej współpracy i połączenia sił, dlatego podejmujemy działania wychodzące poza naszą firmę. Współpracujemy z naszymi dostawcami, partnerami handlowymi, organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi, a także z innymi podmiotami w branży” - wyjaśnia Jean-Francois Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Beiersdorf. „Naprawdę chcemy posunąć tę kwestię do przodu i przyczynić się do zmian, które są niezbędne w szerszym kontekście”. Firma potwierdziła swoje zaangażowanie, sygnując jako jedna z 29 firm skierowane do ONZ wezwanie do przyjęcia traktatu przeciwko odpadom tworzyw sztucznych, zainicjowane przez WWF, Fundację Ellen MacArthur oraz Boston Consulting Group (BCG).

Na podstawie informacji Beiersdorf opracował TK