Miniony rok upłynął w firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe – producenta chemikaliów drukarskich, znajdujących zastosowanie w druku offsetowym (arkuszowym, heatsetowym oraz coldsetowym) oraz fleksograficznym – pod znakiem licznych wyzwań rynkowych (związanych z sytuacją geopolityczną czy wszechobecną inflacją), ale też zrealizowanych przez nią planów. Te – jak podkreśla kierujący firmą Konrad Lewandowski – zakładały utrzymanie stabilnej sprzedaży i ciągłości dostaw, a także dalszą ekspansję na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Takim okazała się Turcja, gdzie marka ABC/Allied wróciła z sukcesem. Stało się to dzięki nawiązaniu współpracy z jej nowym, autoryzowanym dystrybutorem w tym regionie świata – firmą Aysan. Niesłabnącą popularnością wśród drukarń ze wszystkich obsługiwanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe rynków cieszą się jej rozwiązania umożliwiające – jak podkreśla producent – zwiększenie jakości druku i uzyskanie znaczących oszczędności finansowych czy materiałowych, a także wyjście naprzeciw rosnącym trendom „eko” – tu sztandarowym produktem pozostaje bezalkoholowy bufor All Star Fount, którego nowa wersja już wkrótce zasili portfolio firmy.
All Star Fount – wciąż nr 1
All Star Fount wciąż jest naszym największym bestsellerem, także na kluczowych dla nas rynkach, w Polsce, ale też w Korei Południowej, Japonii czy Turcji, której udziały w naszej sprzedaży dynamiczne rosną. Do chemikaliów umożliwiających zredukowanie ilości alkoholu w drukowaniu przekonuje się coraz większa grupa drukarń, o różnym profilu produkcyjnym. Ten wysokiej klasy bufor ma wiele niepodważalnych zalet, wśród których użytkownicy All Star Fount wymieniają m.in. niższe zużycie samego preparatu, wyższą jakość druku, zwiększoną stabilność procesu drukowania i lepsze jego parametry, szybsze schnięcie wydruków (a co za tym idzie – sprawniejsze przekazanie arkuszy do dalszej obróbki), zmniejszoną częstotliwość mycia maszyny, mniejsze pylenie papieru, czy działanie antybakteryjne. W efekcie uzyskują oni szereg korzyści natury ekonomicznej i ekologicznej, poprawiając też swój wizerunek w oczach zleceniodawców. Dotyczy to np. drukarń opakowaniowych współpracujących z producentami żywności. All Star Fount posiada certyfikaty kwalifikujące go do stosowania przy drukowaniu tego typu asortymentu – mówi Konrad Lewandowski.
Jak dodaje, już wkrótce w ofercie ABC/Allied Pressroom Products Europe znajdzie się bufor All Star Fount Pro LED UV, w którym zastosowano nową formułę stworzoną przez północnoamerykański oddział firmy. Jest ona dostosowana do coraz częściej wdrażanych w różnych regionach świata maszyn wyposażonych w energooszczędne systemy suszenia, bazujące na promiennikach LED UV. Mamy nadzieję, że powtórzy ona sukces swojego poprzednika w tym segmencie rynkowym.
Lista bestsellerów marki ABC/Allied była w 2022 roku podobna jak w latach ubiegłych, co – zdaniem Konrada Lewandowskiego – wskazuje na zachowane stabilność sprzedaży i ciągłość dostaw mimo różnych zawirowań rynkowych: Dzięki własnemu zapleczu technologicznemu, produkcyjnemu i magazynowemu, udało nam się również utrzymać w ryzach ceny produktów – mówi. Poza wspomnianym buforem All Star Fount, najlepiej sprzedającymi się rozwiązaniami firmy na wszystkich rynkach pozostają: Blast – środek myjący i regenerujący do wałków farbowych i obciągów gumowych, MRC 88 – zmywacz i regenerator do duktorów wodnych oraz proszek drukarski – Spray Powder.
Rozbudowa powierzchni magazynowej
W połowie 2021 roku firma ABC/Allied Pressroom Products Europe przeniosła się do nowej siedziby zlokalizowanej w Starej Iwicznej k. Piaseczna. Produkcja i konfekcjonowanie chemii, która trafia następnie do licznych klientów firmy z różnych regionów świata, odbywała się tu początkowo w hali produkcyjnej o powierzchni ok. 1000 m2. W roku 2022 nasze zaplecze produkcyjno-magazynowe zwiększyło się o 600-metrowy ogrzewany magazyn – mówi Konrad Lewandowski. Tak znacząca rozbudowa oznacza zupełnie nowe możliwości produkcyjne i logistyczne, zwłaszcza jeżeli uwzględnimy różnorodne potrzeby naszych klientów. Zdarza się bowiem, że odbiorcy z danego regionu świata oczekują opakowań wykonanych z konkretnego materiału, a nawet w konkretnym kolorze, więc siłą rzeczy zróżnicowanie tego typu asortymentu jest dość spore. Co miesiąc w naszej firmie odbywają się audyty, potwierdzające zachowanie najwyższych standardów w kontekście jakości produkcji, ale też bezpieczeństwa zatrudnionych w firmie osób.
Turcja jednym z nowych, strategicznych rynków sprzedaży
Rok 2022 był dla wielu przedsiębiorców, w tym licznej grupy naszych klientów, bardzo trudny. Wszechobecna inflacja, zawirowania na rynkach surowcowych, rosnące ceny transportu i niestabilność geopolityczna blisko naszych granic w jeszcze większym stopniu determinowały wiele decyzji, np. dotyczących inwestycji. Tym bardziej z satysfakcją odnotowaliśmy w nim stabilność sprzedaży na wszystkich kluczowych dla ABC/Allied rynkach, m.in. w takich krajach jak Polska, Korea Południowa, Japonia, Izrael czy Egipt. Do strategicznych kierunków naszego rozwoju dołączyła Turcja, gdzie nawiązaliśmy współpracę z firmą Aysan. Dzięki niej realizowane są tam regularne, stale zwiększane dostawy, a nasz największy hit sprzedażowy – bufor All Star Fount - został już wdrożony w kilkudziesięciu drukarniach offsetowych z regionu Stambułu, Izmiru i Ankary. Przed nami ekspansja także w innych regionach tego niezwykle perspektywicznego rynku. To jedno z wyzwań i zadań dla naszej firmy na 2023 rok.
Jak dodaje Konrad Lewandowski, firma Aysan jest też obecna w innych krajach regionu, co dla ABC/Allied Pressroom Products Europe oznacza możliwość zwiększenia udziałów na całym Bliskim Wschodzie. Poza bezpośrednimi odwiedzinami, testami i wdrożeniami w drukarniach, klienci z Turcji i krajów ościennych mieli okazję zapoznać się z ofertą ABC/Allied podczas październikowych targów Eurasia Packaging 2022 w Stambule, na których firma Aysan wystąpiła z własnym stoiskiem.
Plany na 2023
Nasza misja pozostaje taka sama: zachować stabilność sprzedaży, a także spójność, ciągłość i elastyczność w kontekście produkcji i dostaw asortymentu ABC/Allied zarówno w wymiarze lokalnym jak i globalnym – mówi Konrad Lewandowski. Będziemy też rozwijać naszą obecność na Bliskim Wschodzie i w Azji. Wciąż optymalizujemy, ale też rozbudowujemy nasze portfolio, choćby o wspomniany już bufor All Star Fount LED UV. Liczymy na zwiększenie udziałów w rynku druku opakowań, m.in. za sprawą specjalistycznych certyfikatów, jakie posiadają obecnie nasze kluczowe produkty. Z satysfakcją odnotowujemy rosnącą sprzedaż naszych chemikaliów do druku fleksograficznego – tu w ubiegłym roku wystrzeliła sprzedaż realizowana przez jednego z naszych autoryzowanych partnerów na rynku polskim – firmę Rem-Druk. Mamy nadzieję, że nasze udziały w tym segmencie będą wciąż rosły. W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować za zaufanie, jakim obdarzają nas klienci, oraz za bardzo dobrą współpracę z naszymi dystrybutorami z różnych regionów świata. Nasz sukces na tych rynkach jest bowiem w dużej mierze wypadkową ich zaangażowania w zakresie sprzedaży, wdrożeń, szkolenia drukarzy i kompleksowej opieki posprzedażowej, będącej znakiem firmowym ABC/Allied.
Opracowano na podstawie informacji firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe